مهار آتش سوزی در میانکاله مازندران

مدیرکل محیط زیست مازندران سطح خسارت و وسعت آتش سوزی را ۵۵ هکتار اعلام کرد و افزود که ۶۰ درصد سازیل، ۲۰ درصد انارستان و ۲۰ درصد بوته های تمشک طعمه حریق شدند
کد خبر: ۱۱۷۷۸۵۷
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۲ 28 July 2024

مهار آتش سوزی در میانکاله مازندران

به گزارش تابناک مازندران ، عطاالله کاویان با اشاره به اینکه آتش سوزی در پناهگاه حیات وحش میانکاله از بعد ازظهر شنبه آغاز شده بود، گفت: آتش با  تلاش مأموران یگان حفاظت پناهگاه حیات وحش میانکاله و استقرار تجهیزات در منطقه شب گذشته مهار شد.او افزود: محیط بانان با تجهیزات اطفای حریق در منطقه مستقر هستند تا اگر آتش دوباره شعله‌ور شد، از گسترش و سرایت آتش به سایر بخش‌های دیگر منطقه و بروز خسارت جلوگیری کنند.

مدیرکل محیط زیست مازندران سطح خسارت و وسعت آتش سوزی را ۵۵ هکتار اعلام کرد و افزود:  ۶۰ درصد سازیل،  ۲۰ درصد انارستان و ۲۰ درصد بوته های تمشک طعمه حریق شدند.

میانکاله از سال ۱۳۴۸ به عنوان «منطقهٔ حفاظت‌شده» تعیین شد و هم‌اکنون با عناوین پناهگاه حیات وحش، تالاب بین‌المللی و ذخیره‌گاه طبیعی زیست‌کره تحت حفاظت محیط‌زیست به شمار می رود .شبه‌جزیره میانکاله شبه‌جزیره‌ای در منتهی‌الیه جنوب‌شرقی دریای مازندران، در ۱۲ کیلومتری شمال شهر بهشهر قرار دارد. مساحت آن بیش از ۶۸ هزار هکتار و ارتفاعِ آن بینِ ۱۵ تا ۲۸ متر کمتر از سطحِ دریای آزاد است. 

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار