مدیر دیوان محاسبات مازندران: خط قرمز ما برگشت بودجه به خزانه است

مدير کل دیوان محاسبات مازندران گفت: با مدیرانی که در زمینه جذب اعتبار فعال نباشند برخورد می‌شود و خط قرمز ما برگشت بودجه به خزانه است .
کد خبر: ۱۱۷۸۳۲۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۴ 31 July 2024
مدیر دیوان محاسبات مازندران: خط قرمز ما برگشت بودجه به خزانه است

به گزارش تابناک مازندران ، بابایی رئیس دیوان محاسبات مازندران در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه استانی گفت:

 دیوان محاسبات بازوی اجرایی مجلس شورای اسلامی است و در تصمیم سازی تقش دارد و حسابرسی و رسیدگی بر بودجه دستگاه‌های اجرایی دارد که می‌تواند موسسات و نهاد‌هایی باشد که از بودجه عمومی استفاده می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه بر طبق قانون اساسی دیوان محاسبات جزو نهاد‌های نظارتی است افزود: براساس وظایف تعیین شده نظارت و حسابرسی در هر قوه‌ای براساس یک تشکیلات نظارتی انجام می‌شود.

مدیرکل دیوان محاسبات گفت: به دنبال مانع تراشی نیستیم و اجرای سیاست‌های نظام را در برنامه داریم و ما به عنوان دیوان محاسبات در موضوعات مختلف ورود می‌کنیم.

بابایی ادامه داد: در سال گذشته براساس اتفاقاتی که در قانون بودجه داشتیم ۱۱۶ پرونده داشتیم.

وی استان مازندران را از استان‌های پر ظرفیت دانست و دریا جنگل، آب و هوا و زمین‌های مستعد را از مهمترین موضوعات قابل رسیدگی در دیوان محاسبات اعلام کرد.

بابایی گفت: دیوان محاسبات فعالیتی پیشگیرانه دارد ولی از تخلفات چشم پوشی نمی‌کنیم و با مدیران متخلف برخورد می‌کنیم.

وی افزود: در قوانین و مقررات نیرو‌های ما اشرافیت دارند و متخصصان پاک دست و کارآمد داریم و گلوگاه‌های فساد را در هر دستگاهی می‌توانیم با مدیران آموزش دهیم و براحتی کار‌ها را به مدیران می‌توانیم آموزش دهیم.

مدیرکل دیوان محاسبات مازندران همچنین اظهار کرد: رصد تخلفات مالی همه دستگاه‌های اجرایی استان انجام می‌شود و در صورت تخلف براساس مقررات و بخشنامه‌ها ورود می‌کنیم.


بابایی تاکید کرد: در گام دوم انقلاب با حضور مردم انقلابی و جهادگر می‌توانیم اقدامات را انجام دهیم.


وی با بیان اینکه مجمع ناظران مردمی در کشور تشکیل شده است گفت: در استان ۱۰۰ نفر از ناظران مردمی از دانشجویان، کشاورزان و حتی کارمندان حضور دارند.

بابایی خاطرنشان کرد:

 اساسنامه این مجمع نیز تهیه شده است و مردم می‌توانند هر اتفاق و ترک فعل مدیران استانی را به ما اطلاع دهند و حضوری یا در سامانه ۱۹۸ می‌توانند گزارشات را به ما منتقل کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار