فرمانده سپاه کربلا مازندران: در حال برگزاری دومین اجلاسیه شهدای مازندران هستیم

کد خبر: ۱۱۷۷۵۳۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۷ 25 July 2024

به گزارش تابناک مازندران ، سردار «سیاوش مسلمی» فرمانده سپاه کربلا امروز در پیش اجلاسیه شهدای شرق استان مازندران که در سالن بصیرت شهرستان بهشهر برگزار شد، با بیان اینکه اولین کنگره ملی سرداران و شهدای استان مازندران در سال ۱۳۹۲ برگزار شده است، اظهار داشت:

بعد از ۱۰ سال کنگره‌های ملی که در هر استان برگزار می‌شود، دومین اجلاسیه شهدای مازندران را در حال برگزاری داریم. 
وی با بیان اینکه دومین کنگره شهدای مازندران که در مهرماه برگزار می‌شود یک سری مقدمات بسیار گسترده‌ای را به دنبال دارد و تولیداتی بسیار فاخری رقم خواهد خورد.
سردار مسلمی با اشاره به تولید حدود ۴۵۰ کتاب با موضوع شهدا در راستای این کنگره، گفت: ۲۵۰ عنوان کتاب در دست چاپ است و مابقی نیز تا بهمن به چاپ خواهد رسید. 
این مسئول با اشاره به اینکه۷۰ درصد فیلمبرداری فیلم سینمایی با موضوع غائله جنگل به اتمام رسیده است، زمان تصویربرداری نهایی را شهریور اعلام کرد و گفت: این فیلم سینمایی پس از تدوین در جشنواره فیلم فجر به نمایش  گذاشته خواهد شد.
فرمانده سپاه کربلا با بیان اینکه سریال ۲۵ قسمتی با موضوع شهید تورانی نیز در حال تولید است، اذعان داشت: سریالی هم با موضوع حماسه ششم بهمن مردم آمل در دست تولید است. 
این مسئول با بیان اینکه فیلم‌های کوتاه و بلند نیز در حاشیه این اجلاسیه تهیه و تولید خواهد شد، گفت: با هماهنگی و کمک وزارت ارشاد سمفونی دفاع مقدس به دو زبان فارسی و محلی مازندرانی در دست تولید است و بیش از ۶۰ درصد کار انجام شده است.
وی از برگزاری نمایشگاه ملی ناشران دفاع مقدس کشور در مرکز استان مازندران خبر داد و بیان کرد: همچنین یادواره‌های شهرستانی به مناسبت دومین کنگره، شهرستان به شهرستان انجام می‌شود.
فرمانده سپاه کربلا خاطرنشان کرد: بازسازی و تعمیر بیش از پنج هزار تمثال نورانی و مبارک شهدا با استفاده از هوش مصنوعی به همت فرزندان شهدا و دغدغه‌مندان این حوزه در حال انجام است که پس از تبدیل آن به تابلو فرش تقدیم خانواده‌های شهدا خواهد شد.
وی با اشاره به جمع آوری آثار شهدا در سطح استان، اذعان داشت: بیش از ۸۰ درصد آثار شهدا به برکت همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران استان انجام می‌شود که از برکات این کنگره به حساب می‌آید. 
سردار مسلمی با اشاره به اجرای دو نمایش «فصل شیدایی» که به تناسب استان مازندران از «دیار علویان» شروع می‌شود و تا «خان‌طومان» به نتیجه می‌رسد از آن به عنوان یک نمایش بزرگ صحنه‌ای یاد کرد که با حضور هر شب ۱۰ هزار نفر برگزار خواه شد. 
این مسئول ادامه داد: یک «فصل شیدایی» در ساحل سیترا نوشهر از دهم مرداد شروع خواهد شد و یک «فصل شیدایی» در مجموعه ماهفروجک ساری برنامه ریزی شده است که در پانزدهم شهریور برگزار خواهد شد. 
این مسئول با اشاره به اینکه برپایی نمایشگاه‌ هوافضا را به مدت ۱۰ شبانه روز در مجموعه ماهفروجک برنامه ریزی کردیم، گفت: این نمایشگاه بر اساس نمایشگاه هوافضای تهران طراحی شده است.
وی افزود: همچنین نمایشگاه هنرهای تجسمی و جشنواره‌های نقاشی، تئاتر، شعر، سرود و موسیقی در کمیته‌های ۲۰گانه اجرا خواهد شد.
سردار مسلمی، توزیع و اهدای هزار و ۵۰۰ سری جهیزیه برای نوعروسان، ۴۰ هزار بسته معیشتی و ۱۸ هزار و ۵۰۰ بسته لوازم التحریر در زمان اجلاسیه از اول مهر تا دوازدهم مهر را از دیگر برنامه‌ها برشمرد.
وی از برگزاری اجلاسیه بزرگ شهید طوسی در ۱۸ مرداد با حضور هزار و ۲۰۰ نفر در برج میلاد خبر داد و افزود: شهید طوسی نابغه فاو و از فرماندهان و جانشین لشکر ۲۵ کربلا و یکی از چهار نفر برترین‌های سیستم اطلاعاتی در دفاع مقدس بود و در موضوع شهید طوسی آثار بسیار بزرگی خلق شده است. 
وی همچنین از برگزاری اجلاسیه بین المللی مقاومت در آمل خبر داد و گفت: این مراسم با حضور مهمانانی از لبنان، سوریه، عراق و یمن برگزار خواهد شد. 
سردار مسلمی با بیان اینکه اجلاسیه‌های دهگانه‌ای نیز پیش بینی شده است که یکی از آنها اجلاسیه فرزندان و همسران شهدا است که از اول مهر تا دوازدهم مهر برگزار خواهد شد، گفت: در این ایام اجلاسیه‌های دانشجویان و اساتید، دانش آموزان فرهنگیان، کارمندان، ایثارگران،ارتش، ورزشکاران به ویژه کشتی نیز برگزار خواهد شد. 
سردار مسلمی با بیان اینکه استان مازندران خاستگاه کشتی است، گفت: برنامه‌ریزی کردیم تا بتوانیم شش هزار نفر از کشتی‌گیران نونهال، نوجوان، جوان، پیشکسوت و قهرمان را در آن روز گرد هم بیاوریم.
وی بیان کرد: همچنین اجلاسیه زنان را پیش بینی کردیم که همراه با اهدای جهیزیه به هزار زوج جوان برگزار خواهد شد.
وی همچنین با بیان اینکه اجلاسیه فرزندان و همسران شهدا را به خود فرزندان شهدا سپردیم، گفت: برنامه‌های مختلفی طراحی کرده‌اند و اجلاسیه امروز به عنوان پیش اجلاسیه مهرماه برگزار شده است. 
سردار مسلمی از برگزاری هفت پیش اجلاسیه با حضور  فرزندان و همسران شهدا در سطح استان خبر داد و به نقش فرزندان و همسران شهدا در جامعه اشاره کرد و گفت: نقش شما نقش بی‌بدیلی است که هیچ جایگزینی ندارد شما به عنوان فرزندان، همسران، برادران، خواهران و خانواده شهید ویژگی‌هایی دارید که می‌تواند باعث پیشرفت و اعتلای و نام آور جایگاه شهدا شود.
فرمانده سپاه کربلا تصریح کرد: شما دارای خصوصیات ویژه‌ای هستید که در هیچ اقشاری در جامعه نیست؛ شما از نسلی برخاستید که این نسل خود گوهر نایاب و الگوی تمام عیار جامعه است. 
این مسئول اذعان داشت: به واسطه الگو بودن و ماندگار بودن و به واسطه خیلی از ویژگی‌هایی که شهدا برخوردار بودند و شما بخش زیادی از آن ویژگی‌ها را در درون خود دارید امروز دشمنان و بدخواهان به شدت شما را زیر نظر دارند. 
وی همچنین خاطرنشان کرد: در جامعه هم به واسطه ویژگی‌های برجسته شهدا، در هر جایگاهی به عنوان سرمایه اجتماعی بسیار بزرگی است و باعث افتخار است که در جای جای ادارات و نهادها و ارگان‌ها از وجود فرزندان شهدا بهره‌مند هستیم که مدیران بسیار توانمندی هستند اما بدخواهان به دنبال ضربه زدن به این قشر هستند و این یکی از کارکردهای دشمن با ما در انقلاب اسلامی است. 
وی ادامه داد: به واسطه خون مطهر شهدا که قریب به ۹۲۰ هزار لیتر خون شهدا پای این انقلاب ریخته شد زهی خیال باطل که بعضی‌ها فکر می‌کنند به سادگی می‌توانند به این انقلاب ضربه بزنند. 
سردار مسلمی با ابراز خرسندی از اینکه کارهای خیلی خوبی در حوزه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و امنیتی به برکت وجود خانواده‌های شهدا و خاصتا فرزندان شهدای استان انجام شده است، تصریح کرد: چیزی در حدود ۶ هزار فرزند شهید در مازندران داریم و اگر این اطلاعات ارزشمند در جامعه و خاصتاً در بین جامعه انقلابی و ایمانی گفته شود خیلی امیدوار می‌شوند که با وجود چنین افرادی نباید نگران انقلاب باشیم.
فرمانده سپاه کربلا با تأکید بر اینکه تحت هیچ شرایطی هیچ خللی به این انقلاب وارد نخواهد شد، اظهار داشت: شش هزار فرزند شهید داریم که همه ویژگی‌های شهدا را دارا هستند و با همان دلدادگی و یقین پای انقلاب ایستاده‌اند. 
فرمانده سپاه کربلا بر ضرورت تبیین فرهنگ شهید و شهادت در جامعه، بیان کرد: امروز مادران شهید و برادران شهید در جای جای مختلف حضور دارند و باید آنها را به جامعه معرفی کنیم تا آنهایی که تحت تاثیر رسانه‌های مختلف و یا کوتاهی مسئولین فکر می‌کنند کار انقلاب تمام شده است، به راحتی به دامن انقلاب برمی‌گردند اگر بدانند حجاب و عفاف چیست و چه نقش تعیین کننده‌ای برای آینده این‌ها در حفظ و استحکام خانواده دارد به آغوش نظام برمی‌گردند. 
وی تصریح کرد: به واسطه داشتن شهدا و ویژگی‌هایی شهدا و به واسطه اصالت خانوادگی و وارثین شهدا که امروز در در جامعه فعالیت می‌کنند هیچ نگرانی از بحث انقلاب نداریم و در دنیا شاهد آن هستیم که در یک جایگاه بسیار خوبی قرار داریم. 
وی تصریح کرد: امروز باید یقین داشته باشیم که اگر می‌خواهیم کارهای ایجابی انجام دهیم و دشمن در کارهای فرهنگی عقب نشینی کند حتماً باید به سراغ شهدا دفاع مقدس برویم. 
سردار مسلمی اضافه کرد: دفاع مقدس یکی از صحنه‌های بسیار بزرگ انقلاب اسلامی بوده و توان موشکی معاصر و خیلی از الگوهای جهادی مدیریتی جامعه نشأت گرفته از دفاع مقدس است.
وی گفت امروز نسل جوان به عنوان یکی از مولفه‌های رشد دهنده و تعالی بخش در حوزه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در کشورهای پیشرفته محسوب می‌شوند و نسل جوان ما نباید به آسیب و تهدید تبدیل شوند و باید درک درستی از فضای ذهنی جوانان بر اساس مقتضیات فکری آنها کار کنیم و دین را آنچنانی که هست به جوانان معرفی کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار