لابی بازان منفعت طلب!

از میان 12 نماینده کنونی مردم مازندران در خانه ملت، تقریبا اکثریت آنها در دوران انتخابات ریاست جمهوری به صورت آشکار از رقبای اصولگرای دکتر پزشکیان حمایت کردند
کد خبر: ۱۱۷۷۷۳۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۵:۰۲ 28 July 2024
به گزارش تابناک مازندران ، دوستداران دولت چهاردهم نگران مخالفان مقتدر و یاران سهم خواه هستند
 
حسین خانی
 
بعد از اخذ رای اعتماد اعضای کابینه دولت چهاردهم و معرفی وزیران قطعا ترکش های تغییر در دولت به استان ها خواهد رسید. 
 
دولت پزشکیان هر چند اعلام کرده که سیاستش بر استفاده از جمع نخبگان خواهد بود اما واضح است افرادی را بر راس امور می گمارند که همراستا با سیاست های دولت باشند.
 
 انتخاب استانداران جدید مقدمه برای تغییرات اساسی در بدنه مدیریتی دستگاه های اجرایی خواهد بود.
 
مدیران دستگاه های اجرایی به عنوان بازوان اجرایی هر وزارتخانه در سطح کشور از میان افرادی گزینش خواهند شد که اهل تساهل و تسامح نباشند و بتوانند در پیشبرد اهداف دولت کمک حال باشند.
 
طی سه سال گذشته مدیرانی در راس دستگاه های اجرایی استان مازندران قرار داشته اند که بیشتر از آنکه بر اساس شایسته سالاری و توان مدیرتی شان گزینش شده باشند، فاکتور انتخابشان بر اساس گرایشات سیاسی بوده است.
 
هر چند که به طور قطع و یقین باز هم شاهد لابی ها و چانه زنی های پشت پرده برخی از نمایندگانی که در دوره قبلی مجلس نیز بودند و برای این دوره نیز همای شانس بر شانه هایشان نشسته است، خواهیم بود.
 
 مردانی که امکان ادامه حیات سیاسی خود را در تحمیل افراد نزدیک به خود بر بدنه مدیریتی دولت می بینند. 
 
البته همه این شرایط به چگونگی انتخاب والی آینده استان بر می گردد.
 
 اینکه فردی را به عنوان استاندار معرفی کنند که در برابر لابی بازان بایستد یا اینکه برای فرار از چالش های احتمالی آینده ، به خواست های گاها نامشروع برخی از اهرم های فشار تن داده و عافیت طلبی پیشه کند.
 
از میان 12 نماینده کنونی مردم مازندران در خانه ملت، تقریبا اکثریت آنها در دوران انتخابات ریاست جمهوری به صورت آشکار از رقبای اصولگرای دکتر پزشکیان حمایت کردند و این نشان می دهد امید چندانی بر همراهی شان با دولت چهاردم نیست.
 
 استاندار جدید برای اینکه بتواند در برابر این گروه مقاومت کند، کار سختی در پیش دارد. 
 
به غیر از این گروه، لابی بازان و گروه های فشار دیگری هم هستند که سیاست زندگی در سایه را پیشه کاری خود قرار داده اند و به دلیل نفوذ و تمکن مالی بالا، توان عبور از موانع و ایستگاه های مختلف را برای تامین خواست های خود در دولت ها دارند. 
 
فرصت طلبانی که حتی با داشتن شناسنامه های اصولگرایی و اصلاح طلبی به راحی در هر دولتی رنگ عوض کرده و چون آفتاب پرست در لایه های میانی دولت ها نفوذ می کنند تا ماهی های خود را صید کنند.
 
عبور از گردنه های سخت این دو گروه ماموریت سختی را پیش روی استاندار اینده مازندران خواهد گذاشت.
 
 استانداری که جدا ازبومی یا غیر بومی بودن، باید خود را مهیای یک جنگ تمام عیار نماید.
 
هر چند که مقام معظم رهبری در فرمایشات و توصیه هایشان بارها نمایندکان را از دخالت در عزل و نصب ها منع کرده اند اما کیست که نداند ظرف قدرت طلبی برخی از این نماینده ها ته نداشته و عطش ماندن در هرم قدرت را به هر وسیله ای حفظ می کنند. 
 
قدرت های در سایه نیز این روزها لیست های بلند بالایی از پیشنهادات خود را برای سهم خواهی منتشر کرده اند.
 
لیست هایی که وجود برخی نام ها موجبات ساخت طنز و فکاهی در میان افکار عمومی را فراهم ساخته است. حال باید منتظر ماند و دید که آیا دولت در برابر این زیاده خواهی ها سر خم کرده و گزینه انان را بر صدارت ساختمان سفید استانداری خواهد گمارد یا اینکه بی اعتنا به تمام خط و نشان هایی که از سوی این دو گروه برای آینده کاری دولت در مازندران مطرح می شود، فرد مورد وثوق خود را به عنوان عالی ترین نماینده اش معرفی خواهد کرد.
 
 
منبع: هفته نامه خان نامه
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار