خسارت ۴۵۲ میلیارد تومانی به بخش کشاورزی مازندران

کد خبر: ۱۱۷۷۹۵۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸ 29 July 2024
خسارت ۴۵۲ میلیارد تومانی به بخش کشاورزی مازندران
به گزارش تابناک مازندران ، مدیر کل جهادکشاورزی مازندران گفت:
 از ۲۴ خرداد تا دهم تیرماه امسال ۴۵۲ میلیارد تومان به بخش کشاورزی استان خسارات وارد شد.
 
بر اساس این گزارش ، استاندار مازندران در ستاد بحران استان با بیان اینکه مهمترین تهدید در سطح جهان وقوع سیل است، گفت: مازندران هم یکی از استان هایی است که هر از چندگاهی با وقوع سیلاب خسارت‌های سنگینی را متحمل می‌شود.
 
یوسف نوری با اشاره به اینکه رسیدگی به کار مردم باید در اولویت کار مسئولان باشد، افزود: تغییرات اقلیمی باعث شده که آمادگی کامل برای رویارویی با بحران را داشته باشیم و در زمینه پیش بینی و پیشگیری باید با دقت بیشتری عمل کنیم.
 
مدیر کل جهادکشاورزی مازندران در ستاد بحران استان گفت: از ۲۴ خرداد تا دهم تیرماه سال‌جاری ۴۵۲ میلیارد تومان به بخش کشاورزی استان خسارات وارد شد.
 
بابک مومنی افزود: از این میزان ۲۱۳ میلیارد تومان در حوزه تاسیسات و زیربنایی و مابقی در حوزه زراعت و دامپروری بوده است.
 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران نیز در این ستاد با بیان اینکه مازندران دارای ۳ هزار و ۶۰۰ روستا است، گفت: ۸۰۰ روستا در استان نیازمند به نگاه ویژه برای آبرسانی است که این روستا‌ها توسط شورا‌های آبرسان مدیریت می شوند.
 
بهزاد برارزاده با اشاره به اینکه آب موردنیاز استان مقدار ۱۵۱۷۶ مترمکعب است، افزود: متوسط تأمین آب استان ۱۳۷۸۷ مترمکعب است.
 
وی تصریح کرد: انتظار می‌رود مردم مصرف آب را مدیریت نمایند.
 
فخاری مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گفت: هزار و ۷۵۰ نفر در سطح سواحل استان مستقر شدند که هزار و ۵۰۰ نفر به عنوان ناجی غریق و مابقی بعنوان نیرو‌های امداد و نجات فعال هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار