مازندرانی‌ها در چهار ماه نخست سال۱۴۰۳ مبلغ ۹۲میلیارد تومان زکات پرداخت کردند

رئیس اداره زکات کمیته امداد مازندران گفت: از ابتدای فروردین تا پایان تیرماه امسال، مازندرانی‌های نیکوکار بالغ بر ۲۱ میلیارد تومان به صورت نقدی و غیرنقدی زکات واجب و مستحب از طریق کمیته امداد و مراکز نیکوکاری پرداخت کردند که از این میزان ۳ درصد مربوط به زکات واجب و ۹۷ درصد زکات مستحب بوده است.
کد خبر: ۱۱۷۸۱۴۶
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۴ 30 July 2024
مازندرانی‌ها در چهار ماه نخست سال۱۴۰۳ مبلغ ۹۲میلیارد تومان زکات پرداخت کردند
به گزارش تابناک مازندران، عباسعلی فغانی گفت: زکات از واجباتی است که‌ باید در جامعه‌ اسلامی به نحو شایسته فرهنگ‌سازی و احیا شود و پس از جذب و جمع‌آوری وجوهات زکات به درستی و در زمان مناسب به دست نیازمندان برسد.
 
وی افزود: از ابتدای فروردین تا پایان تیرماه امسال، مازندرانی‌های نیکوکار بالغ بر ۲۱ میلیارد تومان به صورت نقدی و غیرنقدی زکات واجب و مستحب از طریق کمیته امداد و مراکز نیکوکاری پرداخت کردند که از این میزان ۳ درصد مربوط به زکات واجب و ۹۷ درصد زکات مستحب بوده است.
 
رئیس اداره زکات کمیته امداد مازندران اظهار داشت: این رقم جمع‌آوری شده از زکات در این مدت در استان نسبت به سال گذشته در همین مدت ۱۵ درصد رشد داشته است.
 
فغانی بیان داشت: در عید فطر امسال نیز ۷۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات فطریه و کفارات عمد و غیرعمد از طریق کمیته امداد استان مازندران جمع‌آوری شد.
 
وی با بیان اینکه، مازندرانی‌ها در سال گذشته بیش از ۱۲۴ میلیارد تومان به صورت نقدی و غیرنقدی زکات پرداخت کردند عنوان نمود: زکات جمع‌آوری شده هر منطقه در همان‌ منطقه هزینه می‌شود.
 
رئیس اداره زکات کمیته امداد مازندران با بیان اینکه، ۱۳ روحانی زکات و بیش از ۱۰ مبلغ افتخاری زکات با کمیته امداد استان همکاری دارند گفت: زکات جمع‌آوری شده در بخش‌های درمان، جهیزیه، ساخت و تعمیر مسکن، تحصیلی، آزادی زندانیان، معیشت و...هزینه می‌شود.
 
خبر: الهام زارعی
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار