کاهش ۸ درصدی درگیری در مازندران

کد خبر: ۱۱۷۷۷۲۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۱ 27 July 2024

به گزارش تابناک مازندران ، مدير كل پزشكي قانوني  مازندران ، آمار معاینات انجام شده نزاع ، طی سه ماه سالجاری در استان را 4 هزار 840 نفر (3138 نفر مرد و ما بقی زن ) اعلام کرد و افزود : این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 8 درصد کاهش داشت.

بر اساس گزارش روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان ، دکتر علی عباسی تصریح کرد :

بر اساس گزارش ارسالی از مراکز استان ، بيشترين نزاع به ترتيب مربوط به شهرهاي ساري و میاندرود با 887 ، بابل با  565 و آمل با 554 نفر و كمترين  نزاع  در شهرستان فریدونکنار با عدد 76  نفرثبت شده است.

اردیبهشت بیشترین ماه

بر اساس آمار ارجاعی از مراکز استان ، اردیبهشت با هزار و 841  بیشترین  و فروردین ماه با هزارو 435 کمترین مورد نزاع گزارش شده است.

مدیر کل پزشکی قانونی استان مازندران با تاكيد بر اينكه نزاع و درگيري بيشترين دليل مراجعه افراد به مراكز پزشكي قانوني است ، تصريح كرد :بخش قابل توجهي از افراد به دنبال وقوع نزاع و درگيري از طرف مراجع قضايي و انتظامي به مراكز پزشكي قانوني ارجاع مي شود كه بر اساس نوع و ميزان آسيب ديدگي با توجه به قانون مجازات اسلامي براي آنان گواهي صادر ميشود.

اين مقام اجرايي استان يكي از دلايل بالا بودن آمار نزاع را پائين بودن سطح تحمل افراد در جامعه دانست و گفت : ميتوان با آموزش مهارت هاي زندگي به خصوص در سنين پايين ميزان تحمل افراد را در شرايط استرس بالا برد تا افراد به جاي درگيري فيزيكي ، با بحث ، گفتگو و تفاهم مشكلات في ما بين را حل و فصل كنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار