معاون استاندار میسان عراق؛

تعمیق روابط بین ۲ کشور ایران و عراق با راه اندازی مرز چیلات

معاون استاندار میسان عراق گفت :جلساتی با حضور مقامات کشوری و محلی در خصوص راه اندازی بازارچه مرزی چیلات برگزار شده است و این امر دلیلی بر ایجاد روابط عمیق بین ۲ طرف در همه حوزه ها و گشایش مرز چیلات است.
کد خبر: ۱۱۷۷۷۸۷
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۰ 28 July 2024

 به گزارش تابناک ایلام؛ محسن بخاتی  در نشست کارگروه پیگیری راه اندازی بازارچه مرزی چیلات دهلرانبرگزاری این نشست ها منجر به تعمیق روابط بین ۲ کشور ایران و عراق و استان های ایلام و میسان خواهد شد.

وی افزود : بعد از اینکه استانداری ایلام طرح توجیهی مرز چیلات را تدوین و به مقامات استان میسان ارائه کرد، جلساتی در این خصوص برگزار شده و امید است که بتوانیم گام هایی موثر در راستای راه اندازی این بازارچه مرزی مشترک بین ۲ کشور برداریم.

امام جمعه دهلران نیز بیان داشت :  راه اندازی مرز چیلات مطالبه ملی و منطقه ای است که نقش مهمی در راستانی توسعه دو استان همسایه میسان عراق و دهلران دارد و مردم هر ۲ استان نیز می توانند از منافع آن بهره مند شوند.

حجت الاسلام سید محسن موسوی ادامه داد : راه اندازی بازارچه و گشایش مرز چیلات موجب تقویت روابط بین ۲ کشور خواهد شد و امیدواریم مصوبات مربوط به راه اندازی این بازارچه در دولت مرکزی عراق تصویب شود.

صادقی فرماندار دهلران نیز در این نشست، گفت : مسئولان استان میسان با آغوش باز از گشایش مرز چیلات استقبال می کنند و در مجلس و شورای محلی توافق با راه اندازی مرز چیلات را اعلام و با دولت مرکزی رایزنی کرده اند.

وی تاکید کرد : تلاش های بسیار خوبی در استان ایلام و کشور برای همراهی با مسئولان کشور عراق در راه اندازی بازارچه مرزی دهلران انجام شده است و روند این تلاش ها با برگزاری جلسات مشترک استانداران میسان و ایلام و و تشکیل کارگروه مربوطه همچنان ادامه دارد.

فرماندار شهر علی غربی عراق نیز در این نشست، با بیان اینکه برگزاری این جلسه برای راه اندازی مرز چیلات راهگشا خواهد بود و ما نیز اهتمام ویژه ای در این خصوص خواهیم داشت، گفت: شهر علی غربی در بین ۲ استان واسط و میسان قرار دارد و با توجه به موقعیت جغرافیایی، گشایش مرز چیلات برای ما از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

"جواد کاظم عبیس"  تصریح کرد : مسیر و جاده ای از شهر علی غربی و به جنوب واسط وجود دارد که این مسیر به کربلا و نجف منتهی می شود و این موضوع می تواند در ایام اربعین برای تردد زوار مورد توجه قرار گیرد./ع

 

بیشتر بخوانید :

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار