معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام؛

مهمترین مانع فعالیت مرز چیلات عدم موافقت دولت مرکزی عراق است

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام گفت : تا کنون حکومت مرکزی عراق با گشایش مرز چیلات موافقت نکرده است اما باتوجه به اینکه این مطالبه مردم استان های ایلام و دهلران و به نفع ۲ کشور است، از طرف ایلام اقدامات موثری و بویژه در حوزه زیرساختی چیلات انجام شده است هرچند مهمترین مانع فعالیت این مرز عدم موافقت دولت مرکزی عراق است.
کد خبر: ۱۱۷۷۷۸۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۵ 28 July 2024

 به گزارش تابناک ایلام؛ حسنی بیان داشت : امروز با توجه به حضور مسئولان عراقی در دهلران روز مهمی برای مردم این شهرستان و شهر علی غربی در استان میسان عراق است و این نشست با مشارکت مقامات محلی برای پیوند مردم ۲ استان و برقراری ارتباط اقتصادی و اجتماعی بین استان های ایلام و میسان برگزار شده است.

وی افزود : این نشست در ادامه مذاکرات سفر استاندار میسان به ایلام و سفر استاندار ایلام به استان میسان و با هدف برقراری روابط تجاری و گشایش مرز چیلات است.


حسنی ادامه داد : اراده و هدف و برنامه مسئولان میسان توسعه روابط ۲ استان و گشایش مرز چیلات است و در این راستا مقامات استان میسان همراهی مطلوبی با مسئولان استان ایلام داشته اند.

وی تاکید کرد :  با توجه به درخواست استانداری میسان، مسئولان استان ایلام طرح توجیهی مرز چیلات را در اختیار این استانداری قرار داد و مقرر شد با بررسی این طرح توجیهی، مسئولان عراقی نظر خود و نتیجه بررسی طرح را به طرف ایرانی اطلاع دهند و همچنین موافقت شد کارگروهی برای بررسی این طرح تشکیل شود که امروز شاهد برگزاری این کارگروه هستیم که امیدواریم منجر به نتیجه شود.

لطیف صادقی فرماندار ویژه دهلران نیز در این نشست  تصریح کرد : مدیران کشور و استان بر گشایش مرز چیلات و برقراری مراوده با طرف عراقی تاکید دارند و از این بابت جای دغدغه و نگرانی نیست چون موجب اقبال عموم مردم می باشد./ع

 

بیشتر بخوانید :

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار