تصویب عرصه و حریم ۲ اثر تاریخی ایلام

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام از تصویب عرصه و حریم دو اثر تاریخی استان ایلام خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۷۷۴۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۵ 29 July 2024

به‌گزارش تابناک ایلام؛  فرزاد شریفی بیان داشت : در اجرای بند دوازدهم از ماده سوم قانون اساسنامه سازمان میراث‌فرهنگی کشور مصوب سال ۱۳۶۷ و مواد مربوط به قانون راجع به حفظ آثار ملی مصوب ۱۳۰۹ حدود ضوابط و مقررات حفاظتی، حدود عرصه و حریم ضوابط معماری و حفاظتی داخل عرصه و حریم تپه گوران شهرستان هلیلان و پشت قلعه شهرستان چوار ابلاغ شد.

وی اظهار داشت : نقشه و ضوابط عرصه و حریم دو اثر تاریخی استان ایلام شامل تپه گوران در شهرستان هلیلان و پشت قلعه در شهرستان چوار که در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده‌اند در شورای حرایم وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به تصویب رسید.

شریفی ادامه داد :  محدوده حریم آثار مذکور تحت حفاظت و نظارت این اداره کل است و هرگونه دخل و تصرف در محدوده حریم و تخلف از ضوابط حفاظتی مقرر، برابر مواد ۵۵۸ لغایت ۵۶۹ از کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده جرم محسوب می‌شود و مرتکب مشمول مجازات‌های قانونی خواهد شد.

وی مطرح کرد : عرصه و حریم مصوب آثار پس از ابلاغ وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به استاندار ایلام، از سوی استاندار به دستگاه‌های خدمات‌رسان استان ابلاغ می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام با بیان اینکه آثار تاریخی بیانگر گذشته فرهنگی و زندگی گذشتگان ما است، گفت: نسل‌های آینده نیز باید با پیشینه خود، تاریخ و چگونگی زندگی گذشتگان خود آشنا شوند و تنها راه این امر نگهداری از آثار تاریخی و ملی است./ع

 

بیشتر بخوانید :

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار