برای حل مشکل فیلترینگ فقط شجاعت لازم است   

فعال فرهنگی و روزنامه نگار پیشکسوت گفت: همه ی فیلترها کاملا باید برداشته شود و تنها چیزی که نیاز است شجاعت است و مهم ترین کار حاکمیت دست برداشتن از فیلترینگ توسط خود حاکمیت است.
کد خبر: ۱۱۷۷۳۵۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۱ 24 July 2024
به گزارش تابناک رضوی، این فعال فرهنگی و روزنامه نگار پیشکسوت با اشاره به بیهوده بودن فیلترینگ گفت: همه ی فیلترها کاملا باید برداشته شود  و تنها چیزی که نیاز است شجاعت است.
 
وی در خصوص پیچ و خم های اخذ مجوز از وزارت ارشاد برای نشریات، سایت ها و کتاب ها افزود:مجوزها باید برداشته شود،چرا مردم باید ماه ها باید زمان بگذارند تا مجوزی بگیرند که بعد هم به دردشان نمی خورد.نویسنده اگر کاری انجام می دهد باید در چارچوب قانون باشد نه قانون های مجزا و قوانین خود خوانده باشد.این کار نه صرفه ی اقتصادی دارد نه عقلایی است.
 
 
باباوند ادامه داد:اینکارها فقط دکان و بازار است برای کسب و کار عده ای خاص که مبنای خاصی هم برای کارشان ندارند.
 
برای حل مشکل فیلترینگ فقط شجاعت لازم است   
 
 
وی افزود: در مناظره های ریاست جمهوری هم اشاره می کردند به برخی سایت هایی که محتوای غیر اخلاقی دارد برای نوجوانان،چرا عده ای در نهاد حاکمیت فکر می کنند باید برای خیر و شر همه تصمیم بگیرند.
 
تبلیغاترسالت بار
 
وی افزود:می گویند میخواهیم جلوی مفسده نوجوانان را بگیریم مگر چند درصدشان نوجوان هستند؟ یا چند درصد از سایت هایی که فیلترشدند سایت های خبری،علمی و اطلاع رسانی هستندپلتفرم هایی مثل تلگرام و یوتویوب چرا باید فیلتر باشند؟ما وقتی برای مطالعه یا تحقیق سایت های غیر ایرانی از فیلترشکن استفاده می کنیم وارد سایت های داخلی که میخواهیم بشویم با مشکل مواجه می شویم و مجبوریم قطع کنیم، این وضع غیرقابل تحمل است.
 
 
وی با اشاره به اینکه بسیاری از مسئولین خودشان از فیلترشکن استفاده می کنند و در این پلتفرم ها حضور دارند گفت:متاسفانه ریاکاری توسط جاهای مختلفی تبلیغ می شود و این ریاکاری در بخش هایی از حاکمیت نهادینه شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار