راهیابی بدون کنکور نخبه های قرآنی به دانشگاه فرهنگیان

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، بستر جذب نخبگان قرآنی و فرهنگی بدون کنکور فراهم شده و این امر زمینه رشد تربیتی دانش آموزان را فراهم می‌کند.
کد خبر: ۱۱۷۷۳۶۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۶ 24 July 2024
به گزارش تابناک رضوی، حجت الاسلام محمدحسین پورثانی در آیین اختتامیه چهل و دومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان پسر سراسر کشور در مشهد گفت: ایمان یعنی به آیات قرآن باور داشته باشیم انسان باید به آیات قرآن ایمان داشته باشد و عمل صالح انجام دهد البته که در آیات قرآن نیز آمده استقامت نیز مهم است.
 
وی نسخه شفابخش بشریت را مکتب اسلام و کتاب قرآن دانست و افزود: کتاب خدا که معجزه جاوید پیامبر است فقط به خواندن زیبا، به حافظ شدن و خواندن ترتیل نیست، بلکه معجزه پیامبر کتاب اسلام است کتابی که خداوند برای رشد و بالا کشیدن انسان، نازل کرده است.
 
پورثانی با قرائت آیاتی از قرآن مجید ادامه داد: زمانی که اهل بیت به همراه قرآن نباشد خوارج، می‌شوند افرادی که امروز در مقابل خدا قیام کرده‌اند.
 
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش وپرورش تاکید کرد: مسابقات قرآن که هرساله در مشهد و در حرم جوار امام مهربانی ها برگزار می شود باید باعث رشد و هدایت انسان ها شود.
 
پورثانی خاطرنشان کرد: براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، بستر جذب نخبگان قرآنی و فرهنگی بدون کنکور مهیا شده و این امر زمینه رشد تربیتی دانش آموزان را فراهم می‌کند.
 
مهدوی خواه، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز گفت: هزار دانش آموز پسر از سراسر کشور در 14 رشته در این مسابقات شرکت کردند که در نهایت 134 نفر حائز رتبه های اول تا پنجم شدند.
 
وی گفت: مسابقات در رشته‌های بخش آوایی شامل قرائت، تحقیق و ترتیل قرآن کریم، اذان، مداحی، حفظ 10، 20 جزء و کل قرآن کریم و در رشته‌های بخش پژوهشی شامل انشای نماز، احکام، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، گفتمان مهدوی و تفسیر قرآن کریم انجام شد.
 
مهدوی خواه این مسابقات را آغازی برای مسابقات بین‌المللی دانست و تصریح کرد: در رشته حفظ و قرائت کسانی که رتبه برتر رو کسب کردند مجوز حضور در اردوی مسابقات بین‌المللی قرآن می‌گیرند.
برچسب ها: نخبه ، تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار