فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش:

تحکیم امنیت مرزهای شرقی کشور با تلاش‌ بی‌وقفه ارتش

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، از تلاش‌های مستمر نیروهای زمینی ارتش در تقویت تجهیزات و افزایش امنیت مرزهای شرقی کشور خبر داد و  با اشاره به بازدیدها و اقدامات انجام‌شده در سال‌های اخیر، از تحولات عظیمی که به همت امیر حیدری و سایر فرماندهان ارتش ایجاد شده است، قدردانی کرد و امنیت بالای مرزهای کشور را نتیجه این تلاش‌ها دانست.
کد خبر: ۱۱۷۷۳۳۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۶ 24 July 2024

کتایون حسینی/تابناک رضوی: محمد زهدی‌ امروز در مراسم تودیع و معارفه ارشد نظامی آجا در شمال شرق کشور و قرارگاه منطقه ای نزاجا که در سالن هتل تابان برگزار شد، ضمن تقدیر از زحمات امیر آذریان و ارتش جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: من به نیابت از استانداری خراسان رضوی و دولت، از خدمات و تلاش‌های ارتش در مقاطع مختلف سخن گفت و از همراهی و حمایت‌های بی‌دریغ آنها تشکر کرد.
 
وی بیان کرد: در طول مدت خدمت امیر آذریان، ارتش همواره در مواقع ضروری به یاری آمده و در حوادث مختلف، از جمله حادثه شیر باد و انتخابات، با تمامی امکانات خود در صحنه حضور داشته است.
 
معاون امنیتی و انتظامی استانداری خراسان رضوی افزود: ارتش با امکانات خود به رفع مشکلاتی همچون مسدود شدن مسیرها به دلیل بارش شدید برف کمک شایانی کرده است.
 
زهدی به موضوع انسداد مرزها اشاره کرد و گفت: یکی از موضوعات مهم ما بحث تجاوزات مرزی است که روزانه  حدود 150 نفر به دلیل تجاوز مرزی دستگیر می‌شوند؛ با همکاری ارتش و گروه‌های مهندسی قرارگاه خاتم‌الانبیا، پیشرفت‌های خوبی در این زمینه داشته‌ایم و امیدواریم در آینده نزدیک مرزها به شکل کامل مسدود شوند.
 
وی تأکیدکرد: همکاری و همدلی اعضای شورای تأمین، به ویژه دوستان ارتش، نقش بسزایی در ایجاد امنیت و ثبات در استان خراسان رضوی و مرزهای شرقی کشور داشته است.
 
معاون امنیتی و انتظامی استانداری خراسان رضوی از تمامی اعضای شورای تأمین، از جمله سردار غیاثی، سردار تقوی، جناب حاج آقای فیضی و سایر اعضا، و همچنین خانواده‌های شهدا که در جلسه حضور داشتند، تقدیر و تشکر کرد. 
 
تحکیم امنیت مرزهای شرقی کشور با تلاش‌ بی‌وقفه ارتش
 
امیر سرتیپ رضا آذریان، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، از تلاش‌های مستمر نیروهای زمینی ارتش در تقویت تجهیزات و افزایش امنیت مرزهای شرقی کشور خبر داد و  با اشاره به بازدیدها و اقدامات انجام‌شده در سال‌های اخیر، از تحولات عظیمی که به همت امیر حیدری و سایر فرماندهان ارتش ایجاد شده است، قدردانی کرد و امنیت بالای مرزهای کشور را نتیجه این تلاش‌ها دانست.
 
وی در مراسم تکریم خود که در هتل تابان برگزار شد، اظهارداشت: اول از خانواده خودم، به ویژه همسر و فرزندان عزیزم، بسیار تشکر می‌کنم. خدا را شکر می‌کنم که هر کجا رفتم، خدمت کردم و هیچ وقت نگفتم خسته‌ام.
 
وی افزود: نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در پنج منطقه عملیات دارد و من در برخی از آن‌ها دو یا سه بار خدمت کرده‌ام. اما هیچ وقت از این که باید در مناطق مختلف خدمت کنم، شکایتی نکردم.
 
امیر سرتیپ آذریان با اشاره به انگیزه‌های خود در ورود به ارتش گفت: از دوران راهنمایی علاقه‌مند بودم که افسر ارتش شوم و اکنون با افتخار می‌توانم بگویم که به این آرزو رسیده‌ام.
 
وی در ادامه با اشاره به تجربه‌های خود در دوران انقلاب و جنگ تحمیلی، گفت: من ارتش انقلابی را تجربه کرده‌ام و به عینه دیده ام آن زمان که اشرار در گنبدکابوس بودند و از دوران قبل از انقلاب، دوران انقلاب و جنگ تحمیلی در این ارتش بوده‌ام. ارتش همیشه با عشق و انگیزه خدمت کرده است و من نیز این عشق به ارتش و ولایت را از ته قلب حس می‌کنم.
 
فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا همچنین به خاطراتی از دوران جنگ اشاره کرد و افزود: در دوران دفاع مقدس و در عملیات‌های مختلف، از جمله عملیات مرصاد، حضور داشتم و این افتخاری بزرگ برای من است.
 
امیر سرتیپ آذریان تصریح کرد: عشق به ولایت در خون خانواده ماست و هر کس که به ولایت عشق بورزد، من هم عاشق او هستم. حضرت آقا، مقام معظم رهبری، همواره الگوی ما بوده‌اند و ما همیشه آماده فدا کردن جان خود در راه ایشان هستیم.
 
وی بیان کرد: یاد کنیم از امیر غفاری و تیپ‌های 158و 150که از جایگاه و قداست ویژه‌ای برخوردارند. این تیپ‌ها به عنوان تیپ‌های متحرک و هجومی همواره در ذهن حضرت آقا جایگاه خاصی داشته‌اند و تحولات عظیمی را در نیروی زمینی ارتش ایجاد کرده‌اند.
 
فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا با اشاره به بازدید خود از مناطق مختلف، افزود: در شبی که در شاهرود بودم، حضور 70 دستگاه خودروی لوکس در شهر به شدت جلب توجه کرد و نگرانی‌هایی ایجاد شد، اما این اقدامات بخشی از تلاش‌های مستمر برای تقویت و به‌روزرسانی تجهیزات ارتش بود.
 
امیر سرتیپ آذریان همچنین از تلاش‌های بی‌وقفه امیر حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش، تقدیرکرد و گفت: امیر حیدری با پذیرفتن ماموریت‌های سخت و دشوار، تغییرات بزرگی را در ساختار و توان رزمی نیروی زمینی ایجاد کرد. به عنوان مثال، در سال 97 سه شب متوالی همراه با معاونش در مرزها بودند و استقرار پایگاه‌های جدیدی را به اجرا گذاشتند که این پایگاه‌ها از بهترین و مجهزترین پایگاه‌های کشور محسوب می‌شوند.
 
وی ادامه داد: تمامی سلسله مراتب از این اقدامات بازدید کردند و تحسین‌های زیادی از جانب مسئولین، از جمله سردار باقری، دریافت شد. این تحولات منجر به افزایش امنیت مرزهای شرقی کشور شده و ما توانستیم با همکاری نیروهای مسلح و مرزبانان عزیز، اقتدار ارتش جمهوری اسلامی ایران را به نمایش بگذاریم.
 
امیر سرتیپ آذریان با اشاره به ماموریت‌های مختلف ارتش در مناطق مرزی، تاکیدکرد: امروز مرزهای شرقی کشور از امنیت بالایی برخوردار هستند و هیچ تهدیدی از سوی کشور افغانستان نمی‌تواند به امنیت کشور ما آسیب برساند. ما با تمام نیروهای مسلح، به ویژه مرزبانان و همکاران عزیزمان، با قدرت در مقابل تهدیدات ایستاده‌ایم.
 
وی در پایان از تمامی فرماندهان و همکاران خود در قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق تشکر کرد و گفت: "افتخار می‌کنم که امروز در خدمت شما هستم و از امیر حیدری عزیز و همه دوستان و همکارانم تشکر می‌کنم.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار