افتتاح مرکز توانبخشی کیاذر در شهرستان نیشابور

خانه حمایتی معلولین ذهنی دختر بالای 14 سال در شهرستان نیشابور با حضور مدیرکل و معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی در اولین روز از هفته بهزیستی افتتاح گردید.
کد خبر: ۱۱۷۶۶۴۳
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۱ 20 July 2024

به گزارش تابناک رضوی در مراسم افتتاحیه این مرکز، گفت: اولین روز از هفته بهزیستی با شعار "بهزیستی و خدمات فراگیر" نامگذاری گردیده است. گستره فعالیت‌های سازمان بهزیستی بسیار وسیع است و افراد تحت پوشش این سازمان شامل اقشار متفاوتی می‌شوند و متاسفانه هنوز بخشی از خدمات ارائه شده توسط این سازمان برای عموم مردم ناآشنا است. 37هزار نفر تحت پوشش اداره بهزیستی شهرستان نیشابور می‌باشند که 8هزار و 364 خانوار از مستمری ماهیانه برخوردار می‌شوند و  55 مرکز تحت نظارت بهزیستی شهرستان نیشابور در حوزه‌های مختلف به ارائه خدمات به جامعه هدف از قبیل افراد دارای معلولیت، بهبود یافتگان اعتیاد، فرزندان بی‌سرپرست و بدسرپرست، متقاضیان دریافت خدمات مشاوره و.... می‌پردازند.
مسعود فیروزی با بیان اینکه در سال گذشته 696مورد اشتغال ایجادی  با اعتباری بالغ بر 700 میلیارد ریال برای مددجویان تحت پوشش بهزیستی شهرستان نیشابور انجام گرفته است، گفت: با توجه به اهمیت توجه به اشتغال در دولت مردمی مبلغ تسهیلات اشتغال در سال 99 به مبلغ 39 میلیارد ریال به تعداد 180 نفر در این شهرستان پرداخت گردید که در پایان دولت سیزدهم این مبلغ تسهیلات به ازای هر نفر 150 میلیون تومان و در مجموع به تعداد  1379نفر و با تخصیصی اعتباری بالغ بر 1200 میلیارد ریال رسید.
وی درخصوص خدمات ارائه شده در حوزه اجتماعی شهرستان نیشابور، گفت: ارائه خدمت توسط اورژانس اجتماعی و تیم‌های مداخله در بحران به 3 هزار و 387 مددجو در سال گذشته، پیگیری آسیب‌های اجتماعی از طریق خدمات سیار اورژانس اجتماعی، تماس با خط ۱۲۳ و مراجعات حضوری در موارد گزارش شده‌ی خشونت‌های خانگی و.... تحت پوشش قرار دادن 902 زن سرپرست خانوار، حمایت از 295خانواده‌ دارای فرزند چند قلو و از کارافتادگان، 101 کودک امداد بگیر و همینطور حمایت از 108 فرزند تحت سرپرستی در مراکز شبه‌خانواده و خانه‌های فرزندان، ارائه تسهیلات شغلی، مسکن، کمک هزینه‌های تحصیلی، جهیزیه، لوازم ضروری، صدور بیمه‌های درمانی و... بخشی از  خدمات ارائه شده در این حوزه می‌باشد . در سال گذشته اعتباری بالغ بر  یک میلیارد و 100 میلیون تومان  به حوزه امور اجتماعی این شهرستان تخصیص یافت. 
فیروزی با بیان اینکه در سال گذشته73 واحد مسکونی با اعتباری بالغ بر 90میلیارد ریال به مددجویان تحت پوشش بهزیستی شهرستان نیشابور تخصیص یافت، گفت: در سال 1399 تعداد 50 مسکن با کمک بلا عوض 30 میلیون تومان به مددجویان تحت پوشش بهزیستی شهرستان نیشابور تخصیص یافت اما باتوجه به نگاه ویژه شهید جمهور به تامین مسکن اقشار کم برخوردار و کم بضاعت در دولت مردمی  این تعداد مسکن واگذار شده در پایان سه سال  با افزیش تسهیلات به مبلغ 100 تا 200 میلیون تومان به352 مسکن در این شهرستان رسیده است . 
وی افزود: در سال گذشته 3هزار و 892 خدمت گیرنده از خدمات مراکز اختلال مصرف مواد مخدر در شهرستان نیشابور بهرهمند شدند. پیگیری امور درمان و پذیرش افراد درگیر اعتیاد در مراکز تحت نظارت، اجرای برنامه‌های غربالگری شنوایی و بینایی برای 7 هزار و 300 کودک 3 تا 6، اجرای طرح‌های مشاوره ژنتیک، طرح‌های مشاوره آموزش خانواده و پیشگیری از معلولیت‌ها و آسیبهای اجتماعی، مداخلات مشاوره‌ای و نظارت بر فعالیت دفاتر مشاوره از جمله اقدامات حوزه‌ی پیشگیری می‌باشد. در سال گذشته اعتباری بالغ بر 3 میلیارد و 600 میلیون تومان به خدمات حوزه پیشگیری بهزیستی شهرستان نیشابور تخصیص یافت.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار