محمد قسیم عثمانی در گفتگو با تابناک/

ماجرای تنش امروز در مجلس چه بود؟/جزئیات طرح ناکام رفع فیلترینگ

محمدقسیم عثمانی در خصوص تذکر امروزش خطاب به هیات رئیسه در صحن علنی مجلس گفت: فرآیند طرح ساماندهی فیلترینگ را در روزهای اول شروع به کار مجلس پیگیری کردم و بیش از یکماه است که آماده در صحن است اما برخلاف آیین نامه اجازه ی طرحش را ندادند.
کد خبر: ۱۱۷۷۳۵۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۸ 24 July 2024
به گزارش تابناک رضوی، این نماینده مجلس گفت:این کار خلاف آیین نامه ی اجرایی است.طرح ساماندهی فیلترینگ بدین شکل است که اگر در شهری مشکل امنیتی وجود نداشته باشد فیلتر هم برداشته شود.
 
 
وی تاکید کرد: فیلتر را انحصارا باید زمانی که مشکل امنیتی به وجود می آید، اعمال شود.
 
تبلیغاترسالت بار
نماینده مردم بوکان در مجلس ادامه داد:در شهرستان ها، اگر ناامنی شد شورای تامین نامه بدهد و شورای امنیت ملی دستور فیلترینگ را بدهد و چنانچه رفع شد آن را برطرف کنند چرا که هزینه ها و مضرات زیادی متوجه مردم و جامعه شده است.
 
ماجرای تنش امروز در مجلس چه بود؟/جزئیات طرح ناکام رفع فیلترینگ
 
وی مدعی شد اکثر نمایندگان از این طرح را تایید می کنند و افزود:اگر طرح ما مشکلی دارد، بگویند تا برطرف کنیم و همه قبول دارند که طرح خوبی است، اما اینکه چرا نمی گذارید مطرح بشود جای سوال دارد؟لذا باید آیین نامه داخلی در مجلس حاکم باشد نه سلیقه ی فرد،آیین نامه به رئیس مجلس اجازه نداده که جلوی طرحی را بگیرد وی حق وتو ندارد‌‌.
 
این عضو فراکسیون مستقلین مجلس دوازدهم اظهار داشت: طرح من در بین همه ی طرحهای دوفوریتی اولین طرح دو فوریتی بوده است.اعصاب خوردی های مربوط به فیلترینگ و هزینه های آن مردم را کلافه کرده است‌ به طوری که بطورمتوسط مردم سالانه پنج میلیون تومان پول فیلترینگ می دهند.
 
عثمانی افزود:ما برای عدم تداوم فیلترینگ راهکار عملی در این طرح ارائه داده ایم.
 
این نماینده مجلس اظهار داشت:در این طرح فیلترینگ صفحات مجازی و پیام‌رسان ها به طور کامل برداشته باید شود.
 
وی با اشاره به مشکل فیلترشکن ها باعث شده نوجوان ها به  محتواهای غیراخلاقی  دسترسی داشته باشند، گفت: اگر فیلترینگ برداشته شود کسی برای فرزندش فیلترشکن نمی‌خرد.این مجرای مخرب باید بسته شود، من برای پسرم فیلترشکن می‌خرم چون واتساپ و پیام رسان ها را لازم دارد.ولی اگر فیلتر برداشته شود دیگر قطعا نمیخرم، باید فیلتر برداشته شود و هرکس فیتلرشکنا فروخت باید پیگرد قانونی داشته باشد.
برچسب ها: فیلتر ، تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار