در پی مکاتبه خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان رضوی صورت گرفت؛

تاکید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر اجرای دقیق آیین‌نامه مشاغل سخت و زیان آور برای خبرنگاران

سخنگوی خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان رضوی از ارسال نامه مدیر کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی این استان و تاکید بر لزوم اجرای بند 3 ماده 11 آئین‌نامه مشاغل سخت و زیان آور برای خبرنگاران مشمول این قانون در خراسان رضوی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۷۰۱۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۳ 22 July 2024
به گزارش تابناک رضوی، بنیامین یوسف‌زاده با بیان این که این نامه در جریان پاسخ به مکاتبه این مجموعه با اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال شده است، اظهارکرد: مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نامه مساعدت لازم اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی را با خبرنگاران مشمول این آئین نامه در این استان همانند سایر استان‌های کشور خواستار شده است.
بر اساس بند 3 ماده 11 آئین‌نامه مشاغل سخت و زیان آور، شغل خبرنگاری شامل مشاغل سخت به حساب می‌آید و خبرنگاران مشمول نیز باید زودتر از موعد بازنشسته شوند.
همچنین خبرنگاران شامل بند «ب» این قانون هستند، یعنی باید شرایط سخت و زیان آور بودن شغل آن‌ها در کمیته‌های وزارت کار بررسی شود. گروه «ب» مشاغلی را شامل می‌شود که ماهیتا سخت و زیان‌آور بوده و با به کارگیری تمهیدات توسط کارفرما، صفت سخت و زیان‌آور آن‌ها هرچند کاهش می‌یابد، اما کماکان حفظ می‌شود.
طبق قانون مطبوعات و آیین نامه اجرایی این قانون مصادیق شغل خبرنگاری شامل خبرنگار، گزارشگر، معاون دبیر سرویس، دبیر سرویس، معاون سردبیر، سردبیر و عکاس خبری در سرویس های مختلف رسانه است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار