برای هجدهمین سال پیاپی؛

آیین خیمه سوزان بزرگ عصر عاشورا در بلوار سجاد مشهد برگزار می‌شود

مراسم عزاداری و خیمه سوزان بزرگ عصر عاشورا با مرثیه سرایی حاج مهدی اکبری و کربلایی حمیدرضا تیموری و نیز باحضور خردسال‌ترین حماسه‌سرای ایران، مهدیار خراسانی، برگزار می‌شود و جوانان هیئت بیت‌الشهدای مشهد در چهارراه بهار بلوار سجاد پایتخت معنوی ایران اسلامی امسال هم برای هجدهمین سال متوالی آماده‌اند برای برپایی نمادین آیین بزرگ خیمه‌سوزان عصر عاشورا که دل‌های عاشقان اهل بیت پیامبر اسلام را آتش می‌زند و باران را مهمان چشمان محبان آل‌الله می‌کند در مصیبت تراژدی ذبح عظیم الهی که انگار هنوز و هر روز تازه است و سرشار از درس و عبرت و عشق!
کد خبر: ۱۱۷۵۹۰۶
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۹ 14 July 2024
به گزارش تابناک رضوی این مراسم عزاداری و خیمه سوزان بزرگ عاشورایی عصر روز سه‌شنبه ۲۶ تیر ماه ۱۴۰۳ از ساعت ۱۶:۳۰ آغاز می شود.
 
بازهم آتش در نیستان می‌افتد و دل‌ها شعله می‌کشد در رثای سیدالشهدا و مظلومیت خون خدا و ۷۲ ستاره‌ای که بی‌پروا پر می‌کشند در طواف خورشید عاشورائیان عالم و دیگر بار در تأسی از زینب کبری(س) جوانان هیئت بیت‌الشهدا، برای روایت نینوا آمده‌اند و آماده‌اند برای برپایی آیین خیمه‌سوزان عصر عاشورا در مشهد الرضا(ع).
 
باز هم یک طرف نور حسین بن علی علیه السلام است و امام سجاد و قمر منیر بنی هاشم و زینب کبری (س) و در طرف دیگر سراسر سیاهی مطلق جهل است و عداوت با عدالت فرزند مولای متقیان علی(ع) و اوج شقاوت جنود شیطان از نسل ابوسفیان که انگار شمشیر بر انسانیت و زیبایی کشیده‌اند.
 
انگار حکایت شمر و خولی و عمر سعد همچنان در شام برپاست و حرمله‌ صهیونیست از کودک ششماهه هم نمی‌گذرد و در قساوت قلب روی یزید و ابن زیاد را هم سپید کرده‌اند!
 
عزاداران برای حضور در این مراسم می توانند به نشانی مشهد_ بلوار سجاد_چهارراه بهار_ هیئت فرهنگی مذهبی بیت الشهدا مراجعه نمایند.
 
شایان ذکر است این آیین ۱۸ سال‌ است که در منطقه بلوار سجاد مشهد و با استقبال پرشور عزاداران عاشق عترت و عاشوراییان برگزار می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار