مدیرکل تعاون روستایی ایلام:

تولید کلزا در ایلام ۳۸۰ درصد افزایش یافت

مدیرکل تعاون روستایی ایلام گفت: در سال زراعی جاری بیش از ۲۲ هزار و ۴۰۰ تن محصول کلزا در استان تولید شده که در مقایسه با سال گذشته رشد ۳۸۰ درصدی را نشان می‌دهد.
کد خبر: ۱۱۷۶۴۷۶
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۰ 20 July 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ حمیدرضا شکری مدیرکل تعاون روستایی استان ایلام، بیان داشت: در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر جهش تولید، تعاون روستایی استان با همت کشاورزان شبکه تعاونی های تولید و همگرایی و هم‌سویی با مدیران سازمان جهادکشاورزی در سال زراعی منتهی به تیرماه ۱۴۰۳، بیش از ۲۲ هزار و ۴۰۰ تن محصول کلزا در استان تولید شد که در مقایسه با تولید (۵ هزار و ۹۰۰ تن) این محصول در سال گذشته، رشدی صعودی، معادل ۳۸۰ درصد به دنبال داشته است و این میزان از تولید کلزا، استان را در جایگاه سوم کشور قرار داده است.

 وی افزود: برای سال زراعی پیش‌رو با همراهی تعاونی‌های تولید و همکاری سازمان جهادکشاورزی استان با افزایش کشت این محصول، جایگاه استان را از نظر تولید محصول کلزا بیش از این ارتقاء خواهیم داد.

مدیرکل تعاون روستایی استان ایلام، ادامه داد: کشت کلزا علاوه بر ارزش اقتصادی که دارد، می‌تواند یک تناوب بسیار ارزشمند خصوصاً برای کشت گندم باشد و سبب افزایش تولید آن می‌شود.

 شکری خاطرنشان کرد: تشکل‌های تعاونی تولید تعاون روستایی استان مهمترین ظرفیت برای تحول در اقتصاد کشاورزی استان به شمار می‌آیند و امسال این تشکل‌ها در جهش چند برابری تولید این محصول نقش‌آفرین بودند و خود این تشکل‌ها نیز به صورت شریانی کلیه فرآیند تحویل و خرید این محصول را از کشاورزان در اقصی نقاط استان و روستا‌های دور تحویل، و به کارخانجات روغن‌کشی تحویل دادند./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار