مدیرکل درمان تامین اجتماعی استان ایلام؛

هزینه ۱۰ هزار میلیارد ریالی برای درمان بیمه‌شدگان تامین اجتماعی ایلام

مدیرکل درمان تامین اجتماعی استان ایلام گفت : ۱۰ هزار میلیارد ریال برای درمان بیمه‌شدگان تامین اجتماعی این استان در سال ۱۴۰۲ هزینه شده است.
کد خبر: ۱۱۷۶۳۹۹
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۰ 19 July 2024

 به گزارش تابناک ایلام؛ هادی صبور بیان داشت : خدمات غیر مستقیم تابع قوانین شورای عالی بیمه بوده و هر تعرفه‌ای که مصوب این شورا باشد تمام بیمه‌های پایه‌ از جمله تامین اجتماعی موظف به اجرای آن هستند.

وی اظهار داشت : در مراکز ملکی سازمان تأمین اجتماعی خدمات درمانی به بیمه‌شدگان این سازمان به صورت رایگان ارائه شده و این در حالی است که در درمان غیرمستقیم نیاز به اسناد پزشکی و ارائه خدمات بر اساس تعرفه‌های شورای عالی بیمه است.

صبور ادامه داد : بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار مورد خدمات درمانی به بیمه‌شدگان تامین اجتماعی ارائه شده است.

 وی یادآور شد : هزینه درمان غیرمستقیم بیمه‌شدگان استان در سال ۱۴۰۲ حدود سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بوده که ۲ هزار میلیارد ریال از این میزان مربوط به مراکز درمانی دانشگاهی و یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال مربوط به مراکز درمانی خصوصی بوده است.

مدیرکل درمان تامین اجتماعی استان ایلام  با اشاره به اینکه هزینه درمان بیمه‌شدگان این استان در درمان مستقیم( مراکز ملکی) حدود ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بوده است، گفت: در حال حاضر چهار مرکز ملکی در این استان شامل سه مرکز در ایلام( دی کلینیک، بیمارستان و درمانگاه) و یک درمانگاه تخصصی در دهلران به بیمه شدگان تأمین اجتماعی ارائه خدمات ‌می‌دهند و به زودی به مرکز پنجم نیز در شهر مهران راه‌اندازی می‌شود.

وی  با بیان اینکه در طول سال ۱۴۰۲ بیش از یک میلیون و ۶۰۵ هزار مورد خدمت به بیماران بیمه شده تامین اجتماعی در این استان ارائه شده است،تصریح کرد : این خدمات شامل ویزیت پزشک عمومی در کل مراکز درمانی ۶۴۷ هزار مورد، پزشک متخصص ۷۸ هزار مورد،دندانپزشکی ۴۶ هزار و ۶۰۰ مورد،داروخانه ۶۱۴ هزار مورد، آزمایشگاه ۵۳ هزار و ۶۰۰ مورد، رادیولوژی ۳۰ هزار مورد، سونوگرافی هفت هزار و ۹۰۰ مورد، مامایی ۱۴ هزار و ۴۰۰ مورد، تزریقات حدود هشت هزار مورد، اکورادیوگرافی قلب چهار هزار و ۲۰۰ مورد، جراحی سه هزار و ۸۰۰ مورد و عمل سرپایی یک هزار و ۷۰۰ مورد، بستری چهار هزار و ۹۰۰ مورد و زایمان ۲۷۱ مورد در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان بوده است./ع

 

بیشتر بخوانید :

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار