توصیه های پلیس ایلام به عزاداران حسینی

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام گفت: از حضور و تجمع افراد در سطح معابر به جهت خطراتی که برای عزاداران دارد بخصوص در معابر روستایی و مناطق مسکونی قراردارند، خودداری شود.
کد خبر: ۱۱۷۵۶۷۹
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۰ 15 July 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ سرهنگ علی احمد شاوردی بیان داشت: به منظور پیشگیری از وقوع حوادث رانندگی عبور وسایل نقلیه از بین دستجات عزاداری و نیز سوار شدن و سوار کردن اشخاص روی رکاب و قسمت‌های بیرونی وسایل نقلیه ممنوع است، لذا به منظور حمل وسایل صوتی و طبل و … برای اجرای مراسم، حتما از چرخ دستی مناسب استفاده شود زیرا تردد وسایل نقلیه از بین دستجات عزاداری ممنوع و خطرآفرین می‌باشد. وی افزود: رانندگان وسایل نقلیه اعم از سبک و سنگین هنگام تردد در مناطق مسکونی، روستایی باتوجه به پوشش مشکی و تیره عابرین و کاربران در این ایام ضمن رعایت سرعت مطمئنه توجه لازم به جلو را داشته باشند و مراقب ایمنی تردد عابرین پیاده بخصوص در روستا‌ها و مناطق مسکونی جهت پیشگیری از حوادث ترافیکی داشته باشند.

وی افزود : در نصب داربست‌ها و ایجاد ایستگاه‌های صلواتی، به گونه‌ای اقدام شود که باعث اشغال سطح معابر نگردد و با فاصله ایمن و مناسب سطح سواره رو‌ها جانمایی شود که، مشکلات ترافیکی برای عابران (عزاداران) و وسایل نقلیه فراهم نشود. سرهنگ شاوردی مطرح کرد: هیئت‌های عزاداری برای جابجایی اعضاء و یا عزاداران از وسایل نقلیه ایمن استفاده نمایند و از سوارکردن سرنشین در قسمت بار وانت به دلیل خطرات آن خودداری نمایند.

سرهنگ شاوردی ادامه داد : در هنگام پخش نذورات به نحوی اقدام شود که از ایجاد گره‌های ترافیکی جلوگیری و در تردد خودرو‌های عبوری نیز خللی وارد نشود. سرهنگ شاوردی یادآورشد: در هنگام حرکت هیئت مخصوصا شب ها، کمترین سطح سواره رو را در اختیار بگیرند و عزیزانی که همیار محرم هستند، در قسمت‌های ابتدا و انتها و کنار دستجات مراقب حرکات خودرو‌ها و به ویژه موتورسیکلت سواران باشند. وی اعلام کرد:چنانچه قصد تردد با خودرو‌ها را دارند، حتی الامکان اتوبوس وسایل نقلیه عمومی ایمن استفاده کنند و از سوار شدن دسته جمعی در قسمت اتاق بار و روی سپر اتومبیل‌ها خودداری کنند./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار