در جلسه شورای شهرستان رشت عنوان شد؛

واگذاری رایگان زمین به روستائیان /۸۰ درصد از روستای پستک در تملک فرودگاه رشت قرار می گیرد

کد خبر: ۱۱۷۰۸۹۴
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۹ 12 June 2024

واگذاری رایگان زمین به روستائیان /۸۰ درصد از روستای پستک در تملک فرودگاه رشت قرار می گیردواگذاری رایگان زمین به روستائیان /۸۰ درصد از روستای پستک در تملک فرودگاه رشت قرار می گیردواگذاری رایگان زمین به روستائیان /۸۰ درصد از روستای پستک در تملک فرودگاه رشت قرار می گیردواگذاری رایگان زمین به روستائیان /۸۰ درصد از روستای پستک در تملک فرودگاه رشت قرار می گیردواگذاری رایگان زمین به روستائیان /۸۰ درصد از روستای پستک در تملک فرودگاه رشت قرار می گیرد

به گزارش خبرنگارتابناک گیلان جلسه شورای شهرستان رشت عصر دوشنبه با حضور فرماندار رشت ، مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی گیلان و اعضای این شورا…

حامد دائمی مدیرکل بنیاد مسکن گیلان عنوان داشت: در اجرای طرح هادی در روستاهای سطح استان در ۳سال از اعتبارات عمرانی ۱۴۸ میلیارد تومان برای اجرای پروژه های عمرانی در قالب ۸۷ پروژه کار انجام شده که با
اولویت اجرای آسفالت بوده که تقریبا ۱۰۰ کیلومتر از روستاهای سطح استان بالغ بر ۴۲۰هزار مترمربع اجرای آسفالت با هم افزایی مردم روستا، دهیاران و شوراها منجر به اتفاقات خوب شده است به گزارش تابناک گیلان.

وی افزود: نگاه ما این است که در بخشی از روستاهایی که خدمات کمتری انجام شده یا بنیاد مسکن به لحاظ اجرای طرح های هادی اقدامی انجام نداده حتما با هماهنگی همکاران و بخش ها به این روستاها خدمات ارائه شود.

دائمی اظهار داشت: زمانی که وارد استان شدیم ، شاخص اجرای طرح های هادی حدود ۴۷ درصد بود که در حال حاضر بالغ بر ۵۶ درصد شاخص اجرای طرح های هادی هست که امیدواریم به رشد خوبی برسد

مدیر کل بنیاد مسکن گیلان عنوان داشت: متاسفانه باتوجه به طرح توسعه فرودگاه رشت بالغ بر ۷۰ تا ۸۰ درصد از روستای پستک در تملک فرودگاه قرار می گیرد چون در حال حاضر هواپیماهای غول پیکر قابلیت فرود در این فرودگاه را ندارند لذا برای این مورد باید تصمیم استانی گرفته شود که مکاتبات آن صورت گرفته است.

دائمی گفت: روستای بالای ۲۰ خانوار بدون طرح هادی در رشت نداریم
۱۰۷ روستا نیاز به بازنگری مجدد دارد که باید اعتبارات آن تامین بشود.

در تهیه و بازنگری طرح های هادی طی ۳ سال تقریبا ۱۲میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تخصیص اعتبار داشتیم که ۶۲ روستا بازنگری شده و یک روستا هم تعیین حدود شده که بخش عمده ای هم ابلاغ شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان اظهار داشت :در راستای نهضت ملی مسکن سیاست دولت در اواخر سال ۱۴۰۲ تامین زمین در روستاها به صورت دهکده های شهری و واگذاری زمین به عزیزانی که در سامانه تم ثبت نام کردند ، تسهیلات تعلق می گیرد.
در روستاهای اطراف رشت زمین هایی شناسایی شده و توافقات صورت گرفته و عنقریب واگذاری ها انجام می شود.

وی افزود: یک سوم از این عرصه هایی که تغییر کاربری میشود برای روستائیانی است که در همان روستا زندگی می کنند و فاقد زمین و مسکن هستند که زمین به صورت رایگان ۹۹ ساله واگذار میشود.

برای شناسایی متقاضیان با دهیار و بخشدار روستا مکاتبه می شود و اسامی متقاضیان دریافت می شود و اسامی در سامانه تم ثبت نام می شود و طبق اولویت اول به ساکنان روستا و بعد از طریق سامانه تم به متقاضیان روستاهای اطراف یا شهرهای اطراف همان روستا زمین واگذار میشود.

این مسئول یادآور شد: هر قطعه زمین به دونفر و دوفقره تسهیلات مسکن روستایی که ۳۵۰ میلیون تومان با کارمزد ۵ درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله است یا متقاضی می تواند از تسهیلات نهضت ملی ۵۵۰ میلیون تومانی با کارمزد ۱۸ درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله به متقاضیان واگذار شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار