کد خبر: ۱۰۳۵۳۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۴ 30 September 2015
حسین پارسایی در نشستی صمیمی با قانع مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کلانشهر رشت و جمعی از هنرمندان و کارگردانان نمایش این شهر با ابراز خرسندی از حضور خود در گیلان، شهر رشت را یکی از شهرهای مورد علاقه خود توصیف کرد و با اعلام اینکه از اخبار گیلان و بخصوص شهر رشت آگاه است، اظهار داشت: پتانسیلی که در وجود افراد فرهنگی این استان دیده می‌شود شما را بی‌نیاز از کمک‌های دولتی می‌کند.

داور بیست و هشتمین جشنواره استانی تئا‌تر گیلان پس از شنیدن حرف‌ها و درد دل‌های هنرمندان با یادآوری اینکه مشکلات تئا‌تر همیشه وجود داشته، تاکید کرد: بجای طرح مشکلات تئا‌تر، راهکار بدهید و خودتان را وابسته به دولت نکنید.

وی همچنین با بیان اینکه راهکارهای زیادی وجود دارد که می‌توان روی آن فکر نمود، افزود: متاسفانه مشکلات تئا‌تر بخشی از پیکره‌اش شده است و ما باید تلاش کنیم تا این مشکلات را به مساله تبدیل و آن را حل کنیم، یکی از مشکلات تئا‌تر ما این است که به صور محصول نگاه می‌شود نه به نتیجه آن.

پارسایی همچنین با اظهار اینکه بستر لازم برای تشکیل شورای عالی تئا‌تر در گیلان وجود دارد، خطاب به هنرمندان استان گفت: ارتباط خود را با آدم‌های بیرون از استان بیشتر کنید و برای بالندگی، شرایط خود را با محیط هماهنگ کنید.

این نویسنده و کارگردان تئا‌تر، تعریف و تمجید از مدیران را آفت دانست و تصریح کرد: مدیر فرهنگی که از هنرمندان و کار فرهنگی حمایت نکند مدیر نیست و به نظام و خود خیانت می‌کند.

پارسایی ادامه داد: هنرمند باید در کار خود پایداری داشته باشد برای مخاطب برنامه ریزی کند و آسیب‌شناسی داشته باشد.

وی گفت: هنرمندان باید جریان ساز باشند تا موسسات و شرکت‌ها از آن‌ها خواهش کنند تا از نامشان در کارهای هنری خود استفاده کنند نه اینکه هنرمند برای دریافت کمک به آن‌ها رجوع کند.

دبیر پانزدهمین جشنواره تئا‌تر مقاومت ضمن معرفی سید وحید فخرموسوی معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان بعنوان نمایندهٔ تام الاختیار خود در این استان، برای عقد تفاهم نامه با گروه‌های نمایشی که در حوزه دفاع مقدس فعالیت می‌کنند اعلام آمادگی کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار