کد خبر: ۷۹۴۸۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۹ 19 August 2015

رییس اداره حفاظت محیط زیست آستارا گفت : تاکنون هیچ موردی از سوزاندن کاه و کلش در شالیزارهای شهرستان مشاهده نشده و در صورت بروز با متخلفین برخورد قانونی می شود.




شهروز قلی نژاد روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود : همه ساله با پایان فصل برداشت برنج خطر سوزاندن کاه و کلش سلامت شهروندان به ویژه کودکان و سالمندان را تهدید می کند.
وی بیان کرد : مطابق مصوبه کارگروه پسماند و تاکید استاندار گشت و کنترل شبانه روزی محیط بانان یگان حفاظت محیط زیست و پایش های مشترک با اداره جهاد کشاورزی در سطح اراضی کشاورزی منطقه انجام می شود.
وی اطلاع رسانی و برخوردهای قضایی انجام شده در سال گذشته را موثر خواند و افزود : همچنین خوشبختانه امسال با توجه به خشک بودن کاه و کلش تمامی کاه ها بسته بندی شده و دور ریختی برای سوزاندن ندارد.
وی با بیان اینکه در سال گذشته چهار نفر به علت سوزندان کاه و کلش به مراجع قضایی معرفی شدند ، بیان کرد : سوزاندن کاه و کلش در سال های اخیر برای رهایی از ضایعات به جا مانده در شالیزارها انجام می شد ولی کاه و کلش بخشی از ثروت کشاورزی است و استفاده های زیادی در صنعت و تهیه خوراک دام دارد.
وی سوزاندن کاه و کلش را باعث ضعیف شدن زمین و از بین رفتن حاصلخیزی آن عنوان و اظهار کرد : سوزاندن کاه و کلش باعث انتشار ذرات معلق در هوا می شود که در پی آن بروز انواع بیماری های تنفسی و حتی برخی سرطان های ریوی برای شهروندان دور از انتظار نیست.
وی با اشاره به ماده هفت قانون مدیریت پسماند ، بیان کرد : مدیریت پسماندهای عادی در روستاها بر عهده دهیاران است که دهیاران با همکاری بخشداران موظف هستند متخلفان را به مراجع قضایی معرفی کنند.
وی ادامه داد : برای جلوگیری از سوزاندن احتمالی کاه و کلش در طول روز گشت هایی توسط تیم یگان حفاظت محیط زیست در سطح شالیزارهای منطقه انجام می شود.
قلی نژاد اظهار کرد : شهروندان در صورت مشاهده هر موردی از سوزاندن کاه و کلش می توانند از طریق تماس با شماره های 01344832213 و 01344833810 به اداره حفاظت محیط زیست آستارا اطلاع دهند.
شهرستان آستارا در 200 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان دارای سه هزار و 200 هکتار شالیزار است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار