کد خبر: ۷۷۱۲۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۹ 15 August 2015

صومعه سرا- رئیس جهاد کشاورزی صومعه سرا با اشاره به فصل برداشت برنج اعلام کرد: سوزاندن کاه و کلش به خاطر مضرات زیست محیطی غیر قانونی بوده و با متخلفان برخورد می شود.

احمدپادیاب در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به فصل برداشت برنج از مزارع، اظهار کرد: متاسفانه برخی کشاورزان به دلیل نا آگاهی هنوز مبادرت به سوزندان ضایعات برنج یا همان کاه و کلش می کنند که این امر موجب نابودی جانوران ذره بینی «پروداتور» یا همان شکاچی لارو کرم ساقه خوار می شود.

وی افزود: دود ناشی از سوزندان کاه و کلش موجب آلودگی محیط زیست، تشدید بیماری های قلبی، تنفسی و ریوی شهروندان و نارضایتی مسافران می شود.

پادیاب تاکید کرد: برای حفاظت از محیط زیست، با متخلفانی که در مزارع نسبت به سوزاندن ضایعات برنج اقدام کنند، مطابق قانون برخورد جدی می شود.

وی همچنین اعلام کرد: امسال تسهیلات لازم برای خرید ۲۰ دستگاه بیلر یا دسته بند کاه و کلش به کشاورزان متقاضی پرداخت شده تا با دسته بندی و فروش این ضایعات به درآمد جنبی برسند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محبوبه
|
India
|
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
آقا اینا مارو بیچاره کردن یکماهه داریم دود میخوریم من خودم تازه بخاطر آلرژی شدیدم عمل کردم ولی هرروز اینجا کاه میسوزونن مردم آزارها.به کجا باید شکایت کرد؟چون تو روستای نوکنده شهر پره سر همه اینکارو میکنن یکی دوتا نیستن.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار