مسوولان جوابگوی خبرنگاران باشند

فرماندار خلخال گفت: مسوولان اجرایی این شهرستان در همه حال باید جوابگوی سوالات خبرنگاران بوده و از مقاومت در این زمینه پرهیز کنند.
کد خبر: ۷۴۲۶۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۷ 09 August 2015
به گزارش ایرنا، علی نظری روز یکشنبه در آیین تجلیل از خبرنگاران خلخال افزود: سوال از مسوولان از وظایف ذاتی خبرنگاران رسانه های جمعی بوده و با مسوولی که به هر بهانه ای از پاسخ دادن به سوالات خبرنگاران پرهیز کند برخورد خواهد شد.
وی با گرامیداشت 17 مرداد سالروز شهادت شهید صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در کشور افغانستان به دست عوامل طالبان اظهار کرد: خبرنگاران قشر بی ادعا و کم توقع جامعه هستند که با بهره مندی از کمترین حقوق و مزایا در امر خطیر اطلاع رسانی فعالیت دارند.
او اطلاع رسانی و انتقاد را دو وظیفه همه خبرنگاران دانست و گفت: شرایط اطلاع رسانی خبرنگاران باید شفاف ، صریح ، پرهیز از اغراق ، ارائه آمار و ارقام دقیق و همراه با رعایت شرط عدالت باشد.
وی با بیان این که با محدودیت خبرنگاران مخالف هستم و جامعه عاری از نقد جامعه ای بی روح و بی نشاط است افزود: یکی از رسالت های مهم خبرنگاران نقد مسائل مختلف جامعه و گفتن ضعف مسوولان برای تقویت نقاط قوت است.
وی گفت: خبرنگاران چشم بینا و گوش شنوای جامعه بوده و به عنوان خط اتصال مردم و مسوولان وظیفه دارند از مسوولان اجرایی سوال کنند و مسوولان نیز باید به صورت شفاف جواب سوال خبرنگاران را پاسخ دهند.
فرماندار خلخال اظهار کرد: زمانی که از اطلاع رسانی به عنوان رکن چهارم دموکراسی یاد می شود نباید این رکن در جامعه مدنی نادیده گرفته شود ، جایگاه اطلاع رسانی در جامعه رفیع است و هر جامعه عاری از نقد و اطلاع رسانی شفاف باشد جامعه سالمی نخواهد بود.
وی با بیان این که فقر و نابرابری در خلخال از عوامل مهم مهاجرت و ایجاد شکاف و اختلاف بین جناح های سیاسی این شهرستان در گذشته است افزود: اولویت کاری در خلخال ایجاد وحدت یکپارچه بین مردم و مسوولان برای توسعه منطقه است که در دستیابی به این هدف مهم نقش خبرنگاران ارزنده و تعیین کننده است.
نظری همچنین با تاکید بر این که توسعه خلخال نیازمند همدلی و هم زبانی بین احزاب و گروه های مختلف اجتماعی است گفت: برای توسعه یک جامعه مدنی ایجاد وحدت اولویت اول بوده و در سال همدلی و هم زبانی برای رسیدن به این مهم تلاش می کنیم.
در این مراسم با اهدای لوح سپاس و هدایایی از خبرنگاران فعال خلخال تجلیل شد.
شهرستان خلخالب ا 95 هزار نفر جمعیت در 105 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار