رشت - ایرنا - رییس سازمان جهادکشاورزی گیلان گفت : امسال محصول 160 هزار هکتار از اراضی شالیزاری گیلان بصورت مکانیزه برداشت می شود.
کد خبر: ۶۱۸۳۸
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۳ 14 July 2015
علیرضا شعبان نژاد روز سه شنبه در حاشیه مراسم اولین برداشت محصول برنج در سالجاری در یکی از روستاهای صومعه سرا در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام افزایش برداشت بصورت مکانیزاسیون در استان افزود : برداشت مکانیزه در سال گذشته از اراضی شالیکاری گیلان 130هزار هکتار بود.

وی خاطرنشان کرد : با تلاش بیش از 300 هزار شالیکار گیلانی 238 هزار هکتار از اراضی شالیزاری گیلان در سال زراعی جاری زیرکشت برنج رفته است که برغم تنش های آبی امسال اراضی نکاشت دراستان وجود نداشت.

وی اظهار داشت : دو هزار و 500 دستگاه کمباین برداشت محصول برنج در سطح گیلان برای برداشت مکانیزه این محصول توزیع شده است.

وی تصریح کرد : پیش بینی می شود امسال یک میلیون و یکصد هزار تن شلتوک از اراضی شالیکاری گیلان برداشت شود.

رییس سازمان جهادکشاورزی گیلان گفت : برای جمع آوری کاه و کلش باقی مانده از برداشت برنج نیز بیش از 700 دستگاه بیلر با تسهیلات این سازمان بین کشاورزان توزیع شده است تا از آتش زدن کاه و کلش جلوگیری شود.

وی اظهارداشت : دولت این آمادگی را دارد در صورتی که بازار برنج به هر دلیلی دچار نوسان شود به منظور حمایت از کشاورزان ، محصول آنان را بصورت توافقی خریداری نماید.

امروز سه شنبه با حضور محمد علی استاندار گیلان مراسم جشن برداشت اولین محصول برنج در مزرعه سعید کاظمی در روستای لاکسار صومعه سرا برگزار شد.

این کشاورز در مزرعه یک هکتاری خود اقدام به کاشت رقم حسنی در سی ام فروردین ماه کرد که پس از 83 روز دوره برداشت آن فرا رسید. 

فصل کاشت ، داشت و برداشت برنج از اواخر اسفند ماه هر سال در گیلان آغاز و در شهریورماه پایان می یابد. 

سالانه در استان گیلان 650 تا 750 هزار تن برنج سفید تولید می شود .
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار