مدیرکل شرکت پشتیبانی امور دام خوزستان:

نرخ خرید دولتی جو پایین است/کشاورزان محصول خود را در بازار می‌فروشند

مدیرکل شرکت پشتیبانی امور دام خوزستان گفت: امسال قیمت هر کیلوگرم جو در بازار حدود 1200 تا 1300تومان است اما قیمت تحویل جو به شرکت پشتیبانی امور دام، 1030 تومان است و این مساله باعث می‌شود کشاورزان برای تحویل جو به شرکت مراجعه نکنند.
کد خبر: ۵۹۷۷۰۲
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۱ 29 April 2018

هادی سلامات با اشاره به آغاز برداشت جو در استان خوزستان، اظهار کرد: در حال حاضر حدود چند روز است که برداشت جو در شهرستان آغاز شده است و بر این اساس حدود 100تن جو از کشاورزان برای عرضه در بورس تحویل گرفته‌ایم.

وی افزود: امسال قیمت هر کیلوگرم جو در بازار حدود 1200 تا 1300تومان است اما قیمت تحویل جو به شرکت پشتیبانی امور دام، 1030 تومان است و این مساله باعث می‌شود کشاورزان برای تحویل جو به شرکت مراجعه نکنند.

مدیرکل شرکت پشتیبانی امور دام خوزستان تصریح کرد: با توجه به این تفاوت قیمت کمتر کشاورزی برای تحویل دادن ذرت خود به شرکت پشتیبانی امور دام مراجعه می‌کند تا ذرت آن در بورس عرضه شود.

سلامات بیان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم که امسال بیشتر ذرت در بحث عرضه و تقاضا، وارد بازار شود و بخش خصوصی با قیمت 1200 تا 1300 تومان آن را از کشاورزان خریداری کند. قیمت 1030 تومان برای هر کیلوگرم جو به صورت علی الحساب است و امکان آن وجود دارد این قیمت افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: برداشت جو تا اواسط خردادماه در استان ادامه دارد و باید دید در آینده کشاورزان برای عرضه جو در بورس اقدام می‌کنند یا خیر. اگر دولت قیمت جو را افزایش دهد، قطعا مراجعه کشاورزان برای عرضه جو در بورس افزایش پیدا خواهد کرد.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار