بانک‌های خوزستان با طرح مولدسازی مشکلات خود را حل کنند

مدیر کل اموراقتصادی و دارایی خوزستان گفت: اجرای طرح مولدسازی بانک‌های استان می‌تواند بسیاری از مشکلات و هزینه‌های مورد نیاز بانک‌ها را حل کند.
کد خبر: ۱۱۷۴۹۶۴
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۵ 09 July 2024

تابناک خوزستان: امید احمدی سه شنبه در نشست شورای هماهنگی مدیران دستگاه های تابعه وزارت امور اقتصادی در محل اداره کل گمرکات استان بیان کرد: مولدسازی از جمله اقدامات و تصمیمات بسیار مهم دولت برای کمک به دستگاه‌ها برای پیشبرد برنامه‌ها ، طرح‌ها و تامین نقدینگی مورد نیاز آن‌ها است.

وی گفت: بانک سپه از جمله بانک‌های استان است که بیشترین میزان املاک مازاد را دارد و می‌تواند با اجرای این طرح بسیاری از مشکلات و کمبودهای خود را حل کند.

احمدی در ادامه با تاکید بر لزوم انتقال حساب‌های بانکی شرکت‌ها و کارخانجات فعال در خوزستان به استان افزود: انتقال حساب شرکت‌ها از تهران به بانک‌های هر استان در حال تبدیل شدن به قانون است و به زودی ابلاغ خواهد شد.

پیش از این مدیر کل امور اقتصادی و دارایی خوزستان با تاکید بر اینکه گردش مالی صنایع فعال در خوزستان باید در درون استان باشد ادامه داد: یکهزار و ۲۰۰ حساب بانکی از صنایع استان احصا شده که گردش مالی در خارج از استان دارند و باید این حساب‌ها در درون خوزستان فعال باشند.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی خوزستان تاکید کرد: شرکت‌ها و کارخانجاتی که از منابع و زیرساخت‌های استان استفاده می‌کنند گردش مالی آن‌ها نیز باید در خوزستان باشد.

در ادامه این نشست دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان خوزستان اظهار کرد: بسیاری از شعب بانکی در استان به صورت استیجاری کار می‌کنند و سالانه مالکان اجاره بهای خود را به صورت تصاعدی افزایش می‌دهند که باعث شده هزینه‌های زیادی به بانک تحمیل شود.

اسماعیل یوسفی ادامه داد: دولت اجاره نمی‌دهد واحدهای بانکی منحل شوند و با توجه به هزینه‌های بالای اجاره مکان اگر کسب و کار دیگری به جای واحد بانکی مستقر شود سودآورتر است.

وی گفت: یکی از درخواست‌های بخش اقتصادی استان این است که بر اساس منابع بانکی استان اختیاراتی به این حوزه داده شود تا بهتر به مسائل و مشکلات بخش خصوصی رسیدگی و باعث ترغیب آن‌ها برای افتتاح حساب در بانک‌های استان شود.

طرح مولدسازی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی با توجه به مصوبه سران سه قوا با جدیت در حال پیگیری و انجام است.

بانک‌های خوزستان با طرح مولدسازی مشکلات خود را حل کنند

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار