طرح کشاورزی۵۵۰ هکتاری موجب رشد صنایع تبدیلی خوزستان می‌شود

استاندار خوزستان با تاکید بر توسعه صنایع جانبی و تبدیلی کشاورزی در این استان گفت: اجرای فاز دوم طرح ۵۵۰ هکتاری باعث رشد صنایع تبدیلی می شود.
کد خبر: ۱۱۷۵۲۸۱
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۱ 10 July 2024

تابناک خوزستان: علی اکبر حسینی محراب روز چهارشنبه در شورای کشاورزی خوزستان اظهار کرد: برای اجرای هر چه بهتر فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری، باید کار کارشناسی بیشتری انجام‌ تا اثربخشی آن در کشاورزی استان به خوبی نمایان شود.

وی بیان کرد: برای اینکه فروش تولیدات کشاورزی استان بیشتر شده و درآمد بهتری نصیب کشاورزان شود باید در بخش صنایع بسته بندی به خوبی عمل کرد همچنین توجه به کشت گلخانه‌ای و صنایع تبدیلی مدنظر باشد.

استاندار خوزستان گفت: آن دسته از تولیدات استان که در اروپا و آسیا بازار بهتری دارند باید مورد توجه قرار گیرند. اکنون بازار روسیه و قفقاز در اختیار ایران بوده و باید کشاورزان ما از این ظرفیت به خوبی استفاده کنند.

حسینی محراب با بیان اینکه طرح ۵۵۰ هزار هکتاری بخشی از خواسته های مقام معظم رهبری است افزود: کشاورزی خوزستان در کشور اثرگذاری بسیاری داشته و مقام معظم رهبری بارها به این موضوع تاکید کرده اند.

وی در خصوص اختصاص آب به کشاورزان استان بیان کرد: خرید و فروش آب به کشاورزان آن هم با قیمت‌های گزاف جایز نیست و باید این موضوع جدی گرفته شود.

حسینی محراب گفت: توجیهی ندارد که فردی سالیان سال و از دوران قبل از پیروزی انقلاب، امتیاز فروش آب را داشته و بخش قابل توجهی از سود کشاورزان را دریافت کند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال کشاورزان بخش اسماعیلیه بیشتر درآمد محصول خود را به آبداران پرداخت می کنند در حالی که نباید چنین اتفاقی رخ دهد. با توجه به اینکه همه کشاورزان استان درگیر این موضوع هستند لازم است که جلسه بعد با حضور آبداران برگزار و تصمیم جدیدی اتخاذ شود.

استاندار خوزستان گفت: رسانه‌های استان باید در این زمینه ورود کرده و نرخ تعرفه‌های آب از سوی سازمان آب و برق را به طور شفاف اعلام کنند.

بر اساس این گزارش، فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری در ۲۲۰ هزار هکتار از زمین‌های خوزستان اجرا می شود.

این طرح هدیه مقام معظم رهبری به مردم خوزستان بود که شامل هفت محور از جمله دامپروری، صنایع تبدیلی، آموزش و ترویج، نظام بهره برداری آب است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار