بیش از ۷۱ هزار عملیات نگهداری و تعمیرات در شبکه‌ گازرسانی خوزستان انجام شد

مدیر بهره برداری شرکت گاز خوزستان از انجام ۷۱ هزار و ۲۷۲ عملیات نگهداری و تعمیرات در تاسیسات و شبکه‌های گازرسانی استان طی سه ماهه نخست امسال خبرداد.
کد خبر: ۱۱۷۵۶۲۶
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۴ 13 July 2024

تابناک خوزستان: کیهان ساکی‌پور اظهارکرد: عملیات نگهداری و تعمیرات بخش‌های مختلف هر صنعت، به صورت دوره‌ای و به منظور حفظ و بهبود عملکرد تجهیزات و سیستم‌ها انجام می‌شود.

وی افزود: ۷۱ هزار و ۲۷۲ عملیات نگهداری پیشگیرانه و تعمیرات اصلاحی طی سه ماهه نخست سال جاری در تاسیسات و شبکه‌های گازرسانی استان انجام شده است.

ساکی‌پور این عملیات‌ها را شامل بازدیدهای منظم، تعویض قطعات فرسوده و انجام تنظیمات لازم برای اطمینان از عملکرد بهینه تجهیزات عنوان کرد و گفت: هدف اصلی از انجام این اقدامات، افزایش طول عمر مفید تجهیزات و کاهش هزینه‌های ناگهانی است.

مدیر بهره برداری شرکت گاز استان خوزستان گفت: واحدهای تعمیرات این شرکت در سه ماه اول سال جاری تعداد ۱۶ هزار و ۸۱۴ عملیات در بخش ایستگاه‌های تقلیل فشار، ۳۹ هزار و ۸۷۸ عملیات در بخش حفاظت از زنگ و ۹ هزار و ۲۳۲ عملیات در بخش شبکه و انشعابات را در دستور کار داشتند.

وی ادامه داد: عملیات تعمیرات اصلاحی در مدت زمان مذکور پنج هزار و ۳۴۸ مورد انجام شده که از این تعداد ۷۰۱ مورد مربوط به ایستگاه‌های تقلیل فشار، ۴۶۹ مورد مربوط به حفاظت از زنگ و چهار هزار و ۱۶۹ مورد مربوط به شبکه و انشعاب است.

رفع نشتی یک هزار و ۹۴۳ مورد در خطوط و شبکه‌های گاز خوزستان

مدیر بهره برداری شرکت گاز خوزستان در بخش دیگری از این گفت‌وگو به انجام عملیات رفع نشتی یک هزار و ۹۴۳ مورد در خطوط و شبکه‌های گازرسانی استان طی سه ماهه نخست امسال اشاره کرد و گفت: پایداری گازرسانی به مشترکین گاز خوزستان اولویت این شرکت است.

ساکی‌پور گفت: واحد نگهداری و تعمیرات بهره برداری این شرکت با پایش مستمر خطوط در راستای ارتقاء سطح ایمنی و پایداری شبکه گازرسانی اقدام می‌کند.

وی با اشاره به تاثیرگذاری پایش تاسیسات گازرسانی بر جلوگیری از هدر رفتن انرژی، حفظ محیط زیست و حفظ جان و مال شهروندان افزود: تعداد ۴۳۵ مورد نشت زیر زمینی و یک هزار و ۵۰۸ مورد نشت رو زمینی در سه ماهه نخست امسال از سوی عوامل واحد نگهداری و تعمیرات بهره برداری این شرکت انجام شده است.

بیش از ۲۰ هزار کیلومتر شبکه گازرسانی در استان خوزستان وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار