لزوم تامین داروی کافی برای زائران اربعین حسینی/پیشگیری از بروزتب دانگ در خوزستان ضروری است

استاندار خوزستان اظهار کرد: تامین سرم و دارو به اندازه کافی با توجه به نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی، از سوی دستگاه‌های مربوطه برای زائران و مسافران لازم است.
کد خبر: ۱۱۷۵۲۳۳
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۶ 10 July 2024

تابناک خوزستان: علی اکبر حسینی محراب روز چهارشنبه در نشست ستاد تنظیم بازار خوزستان در سرسرای استانداری بیان کرد: تامین داروی مورد نیاز با توجه به نزدیک شدن به ایام برگزاری مراسم اربعین حسینی باید در دستور کار متولیان امر قرار گیرد.

وی با اشاره به وضعیت بیماری تب دانگ در خوزستان اظهار کرد: یک خوزستانی در سفر به کشور امارات به بیماری تب دنگ ( بیماری قابل انتقال از پشه آئدس) مبتلا شده بود.

حسینی محراب ادامه داد: فرد مبتلا در شیراز به بیمارستان مراجعه کرد که برای ادامه درمان و یا قرنطینه به استان خود (خوزستان) منتقل شد.

استاندار خوزستان تاکید کرد: باید تمامی اقدامات پیشگیری از این بیماری در استان از سوی دستگاه‌های متولی و بهداشت انجام شود.

وی اضافه کرد: طبق اعلام بهداشت گنداب‌ها، لاستیک و زباله‌ها محل زندگی این پشه است و حتما باید اقدامات لازم در استان برای پیشگیری از بروز این بیماری انجام شود.

به گفته پژمان بختیاری‌نیا معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز و رییس مرکز بهداشت خوزستان، در مراقبت‌های حشره شناسی، پشه آئدس مهاجم ناقل بیماری تب دانگ تاکنون در استان خوزستان مشاهده و صید نشده است.

پشه آئدس باعث انتقال بیماری تب دنگ، چیکونگونیا و زیکا می‌شود و این بیماری‌ها در صورت تبدیل شدن به اپیدمی، مرگ و میر را افزایش می‌دهند.

این پشه با عنوان ببر آسیایی نیز شناخته می‌شود و در مناطق استوایی جهان به‌ویژه آسیای جنوب شرقی از جمله مالزی وجود دارد. این پشه ناقل بیماری‌های خطرناک و کشنده‌ای از جمله تب دنگی است که در بسیاری از کشورها شیوع یافته و تلفات انسانی بسیاری نیز داشته است.

گرمای بی سابقه در اهواز

استاندار خوزستان در ادامه این نشست با اشاره به گرمای بی سابقه در اهواز و استان بیان کرد: طی ۵۰ سال گذشته در خردادماه اهواز چنین گرمای شدیدی را تجربه نکرده است.

وی گفت: برای جلوگیری از هرگونه قطعی برق دستگاه‌ها ، شرکت‌ها و خانوارها نهایت همکاری را در صرفه جویی برق داشته باشند.

به دلیل گرمای شدید شنبه هفته آینده در استان تعطیل اعلام شد.

حسینی محراب تاکید کرد: ضروری است با توجه به گرمای شدید در اهواز و برخی مناطق استان از ظرفیت برق استان‌های سردسیر استفاده شود، همانگونه که خوزستان در فصل سرما برای تامین گاز این مناطق مشارکت و همکاری دارد.

استاندار خوزستان ادامه داد: سازمان آب و برق استان و شرکت‌های تابعه باید برای افزایش بار و سهمیه برق استان از وزارتخانه پیگیری کنند.

بالاتر بودن میانگین قیمت گوشت گوساله در خوزستان از متوسط کشوری

وی گفت: طبق آخرین قیمت اعلام شده، هرکیلوگرم گوشت گوساله در استان پنج میلیون و ۷۰۰ هزار ریال است که نسبت به سایر استان‌های کشور تا ۵۰۰ هزار ریال گران‌تر است.

استاندار خوزستان بیان کرد: این وضعیت نشان دهنده مدیریت ضعیف در تامین و قیمت‌گذاری این کالا در بازار استان است.

حسینی محراب با بیان اینکه باید از ایجاد مافیای گوشت قرمز در استان جوگیری شود اظهار کرد: باید با جدیت از افزایش قیمت کالا در استان جلوگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: تا لحظه آخر دولت سیزدهم همه مدیران باید پای کار بوده و شبانه روز به دنبال رفع مشکلات استان باشند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار