مردم خوزستان در عاشورای حسینی به سوگ نشستند

مردم دیندار خوزستان امروز در عاشورای حسینی مصادف با شهادت امام حسین (ع) و یاران با وفای ایشان در تمام شهرهای استان در حال برگزاری مراسم سوگواری هستند.
کد خبر: ۱۱۷۶۰۵۰
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۷ 16 July 2024

تابناک خوزستان: امروز سه شنبه دهم‌محرم مراسم عاشورای حسینی در اهواز و سایر شهرستان‌های خوزستان توسط هیات‌های عزاداری در حسینه‌ها، تکایا و مساجد در حال برگزاری است.

در روز عاشورا شهرهای مختلف خوزستان در غم سرور و سالار شهیدان رنگ و بوی دیگری به خود گرفته و فضای حزن و اندوه بر سراسر استان حاکم است.

مردم خوزستان با حضور در برنامه‌های مختلف سوگواری، نوحه سرایی و مدیحه سرایی در سوگ سید و سالار شهیدان هستند و عشق و ارادت خود را به امام حسین(ع) نشان می‌دهند.

دوستداران امام حسین (ع) در شهرها و روستاها در آیین‌های سینه زنی و زنجیر زنی حضور یافته و در مراسم تعزیه خوانی به عزاداری می‌پردازند.

محدودیت‌های ترافیکی نیز در روز عاشورای حسینی در اهواز و سایر شهرستان‌های استان برقرار شده و عاشقان امام حسین (ع) خود را برای اقامه نماز ظهر عاشورا آماده می‌کنند.

در ایام محرم در خوزستان آیین‌های مختلف عزاداری سنتی برگزاری می‌شود که هشت آیین آن ثبت ملی شده است.

بر اساس اعلام اداره کل میراث فرهنگی خوزستان، هشت آیین سنتی ایام محرم در خوزستان ثبت ملی ناملموس شده‌اند.

این آیین ها شامل آیین سه روزه شوشتر، نخل مقوم حسین شوشتر، سینه زنی سه سنگ، سینی حضرت قاسم(ع)، شیدونه، تعزیه شوش، کولکی بهبهان و مشعل‌گردانی است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار