معاون اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان خبر داد:

تلاش برای مهار کامل آتش‌سوزی در محل دفن پسماند اهواز

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان از تلاش برای مهار کامل آتش‌سوزی در «سایت صفیره» محل دفن پسماند اهواز خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۵۸۳۱
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۶ 14 July 2024

تابناک خوزستان: فرهاد قلی‌نژاد امروز (۲۴ تیرماه) در بازدید از روند اطفای آتش‌سوزی پسماندها در محل دفن زباله شهر اهواز به خبرنگاران اظهار کرد: پس از وقوع آتش‌سوزی گسترده در محل دفن زباله شهر اهواز (سایت صفیره) اقدامات فوری برای مهار آتش‌سوزی و رفع آلودگی هوا توسط شهرداری اهواز آغاز شد.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون مدیریت پسماندها، مدیریت اصولی پسماندهای شهری بر عهده شهرداری‌ها است، افزود: آتش‌سوزی در محل دفن زباله شهر اهواز به دلیل دمای بالا هوا و عدم تخلیه اصولی گازهای ناشی از پسماندها رخ داده است که موجب ایجاد آلودگی هوا در منطقه و روستاهای همجوار شد. در این شرایط، اقدامات فوری از سوی شهرداری اهواز آغاز شده است.

معاون محیط زیست انسانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان در خصوص روند مهار آلودگی در محل دفن زباله شهر اهواز گفت: اقدامات فوری خاک پوشش و آب‌پاشی در محل آتش‌سوزی به سرعت در حال انجام است که موجب مهار حجم فراوانی از آتش‌سوزی پسماندها شده است.

وی بیان کرد: تاکید کرده‌ایم که اقدامات تا رفع کامل آتش‌سوزی و دود ناشی از آن ادامه یابد. همچنین باید با راه‌اندازی سریع سلول دفن اصولی پسماندها از تکرار این گونه آتش‌سوزی‌ها و ایجاد آلودگی هوا جلوگیری شود. 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار