کد خبر: ۵۸۴۵۰۱
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۹ 30 March 2018

تابناک / ‌معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان گیلان گفت:‌ مراجع قضایی گیلان با آسیب زنندگان به طبیعت و هنجارشکنان روز ۱۳ فروردین با قاطعیت کامل برخورد می‌کنند.

احمد آقایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت:‌ با توجه به در پیش بودن روز 13 فروردین و پاسداشت روز طبیعت دستگاه قضایی استان گیلان با هنجارشکنان و کسانی که درصدد آتش‌زدن و یا تخریب محیط زیست بر آیند با قاطعیت و شدت برخورد می‌کند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان گیلان بیان داشت:‌ قانونگذار بر طبق ماده 675 قانون مجازات اسلامی برای کسانی که در سطح جنگل‌ها،‌ مراتع و اراضی ملی آتش‌سوزی ایجاد کنند از ‌2 تا 5 سال حبس در نظر گرفته است.

آقایی با بیان اینکه قانونگذار با افرادی که بخواهند برای مردم ایجاد مزاحمت کنند نیز به‌شدت برخورد می‌کند ابراز داشت:‌ برطبق ماده 688 قانون مجازات اسلامی تخریب و آلوده کردن محیط زیست جرم تلقی می‌شود و توسط دستگاه قضایی با خاطیان آن قاطعانه برخورد می‌شود.

وی از گشت‌های ویژه برخورد با متخلفان در روز 13 فروردین خبر داد و تصریح کرد: ‌جهت صیانت از طبیعت و حفظ انفال،‌ دستگاه قضایی به کمک ضابطان قضایی،‌ نیروی انتظامی،‌ بسیج،‌ یگان حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی اقدام به برگزاری گشت‌های مشترک در روز طبیعت می‌کند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان گیلان عنوان کرد:‌ در این گشت‌های مشترک با کسانی که نسبت به طبیعت بداخلاقی کنند یا در جهت ایجاد حریق ‌در جنگل، آلوده کردن محیط زیست ‌و‌ تخریب آن اقدام کنند بر طبق مقررات، برخوردهای قانونی انجام می‌شود.

آقایی با بیان اینکه دستگاه قضایی همواره در کنار مردم قرار دارد خاطرنشان کرد:‌ اکثر مردم در ‌نوع رفتار با طبیعت اطراف خود از نجابت، اصالت‌ و فرهنگ بسیار بالایی برخوردارند بنابراین انتظار داریم همکاری لازم را در جهت حفظ محیط زیست و معرفی خاطیان به مراجع ذیربط داشته باشند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان گیلان اظهار داشت:‌ نکوداشت آئین سنتی و کهنی همچون 13 فروردین که از گذشتگان دور برای همه ما به ودیعه نهاده شده است باید به فرصتی برای ایجاد آشتی و دوستی با طبیعت و محیط زیست تبدیل شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار