وی با بیان این که با فرض عدم دستیابی به توافق، تحریم‌ها خاصیت خود را از دست می‌دهد افزود: اگر ما به توافق برسیم این به معنای شکست غربی‌ها خواهد بود و این که آنها تسلیم خواسته و اراده ملت شده‌اند و ملت توانسته با مقاومت پیروز شود.
کد خبر: ۵۷۶۹۷
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۲ 05 July 2015
به گزارش تابناک گیلان، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت که جمهوری اسلامی چه در صورت دستیابی به توافق و یا عدم دستیابی به آن برنده مذاکرات است؛ زیرا از ابتدا به دنبال حقانیت نظام بوده است.

غلامعلی جعفرزاده اظهار کرد: به نظر من چه به توافق برسیم یا نه در هر صورت برنده هستیم؛ زیرا آنچه ما در جریان این مذاکرات دنبال می‌کردیم حقانیت نظام جمهوری اسلامی ایران بود و این که به دنیا ثابت کنیم دنبال بمب هسته‌ای نیستیم. اکنون هم به نظر می‌رسد علی رغم فضاسازی غربی‌ها این اتفاق افتاده و به دنیا ثابت شده که ما به دنبال بمب هسته‌ای نیستیم.

وی با بیان این که با فرض عدم دستیابی به توافق، تحریم‌ها خاصیت خود را از دست می‌دهد افزود: اگر ما به توافق برسیم این به معنای شکست غربی‌ها خواهد بود و این که آنها تسلیم خواسته و اراده ملت شده‌اند و ملت توانسته با مقاومت پیروز شود.

این نماینده اصولگرای مجلس ادامه داد: امیدوارم کسانی که در داخل با حمله‌های غیر منصفانه به تیم مذاکره کننده سعی در ایجاد ضعف و سستی و ناامیدی در دل مردم داشتند خصوصا بخشی که تعمدا این کارها را در راستای اهداف جناحی و سیاسی خودشان انجام می‌دادند، از این به بعد با ملت همراه باشند.

جعفرزاده درباره‌ی اعتماد به تیم مذاکره کننده هسته‌ای نیز اظهار کرد: مگر می‌شود به کسانی که رهبری این چنین از آنها حمایت کرده اعتماد نداشت؟ این‌ها سربازان نظام و سرداران عرصه دیپلماسی و از افتخارات ملت هستند. آقای ظریف و سایر اعضای تیم مذاکره کننده، زندگی و شخصیت و اعتبارشان را خرج نظام کردند و تا عمر دارند از اسوه‌ها و سرداران عرصه‌ی دیپلماسی در ذهن و دل مردم ایران هستند.

وی با تاکید بر لزوم پیگیری اقتصاد مقاومتی فارغ از نتیجه مذاکرات هسته‌ای یادآور شد: چه مذاکرات باشد یا نباشد و موضوع تحریم و نفت مطرح باشد یا خیر باید تمام انرژی و هم و غم خود را به کار بگیریم که اقتصاد کشور را مقاوم کنیم. صادرات غیر نفتی را افزایش دهیم و نگاه به تولید داشته باشیم. این کاری است که دنیا آن را انجام داده است.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پایان اظهار کرد: اگر اقتصادمان مقاومتی بود امروز بحث مذاکرات را نداشتیم و درباره‌ی این که نفت چند دلار باشد و یا درباره تحریم‌ها بحثی وجود نداشت. پس اقتصاد ما مقاوم نبوده که این چنین دچار مشکل شده‌ایم.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار