کد خبر: ۳۱۰۴۰۹
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۹ 11 October 2016

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سرگئی لاوروف»، وزیر امورخارجه روسیه شب گذشته اعلام کرد که نمی‌توان میزان جدیدت نیات مقامات فرانسوی برای درخواست از دیوان کیفری بین‌المللی برای انجام تحقیقات درباره جنایات جنگی در سوریه را پیش‌بینی کند.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، روز گذشته، «فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهور فرانسه و «ژان مارک آیرو» وزیر خارجه این کشور خواستار انجام تحقیقات دیوان کیفری بین‌المللی در خصوص جنایات جنگی در سوریه شدند و گفتند که در این فرایند احتمال دارد روسیه نیز به دلیل حملات هوایی در سوریه محکوم شود.

وزیر خارجه روسیه در پاسخ به سوالاتی در رابطه با این اظهارات مقامات ارشد فرانسوی گفت: «من هیچ پرونده قضایی در این رابطه ندیده‌ام و قصد ندارم وارد این بازی شوم».

«ژان مارک آیرو» وزیر خارجه فرانسه نیز امروز در گفت‌وگو با شبکه رادیویی «فرانس اینتر» اعلام کرده بود: «فرانسه خواستار انجام تحقیقات از سوی دیوان عدالت بین‌المللی درباره جنایات جنگی در سوریه است و تمامی کسانی که در وقایع جاری در حلب نقش دارند، از جمله مقامات روس باید هدف این تحقیقات قرار گیرند. ما باد دادستان کل دیوان عدالت بین‌المللی ارتباط برقرار خواهیم کرد تا ببینیم که وی چگونه می‌تواند این تحقیقات را انجام دهد.»

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار