کد خبر: ۱۶۴۶۹۴
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۰ 17 January 2016
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

تابناک گیلان: سخنگوی فراکسیون ایثارگران مجلس با انتقاد از نبود متولی مشخص در حوزه درمان ایثارگران، گفت: وزارتخانه جهادکشاورزی و آموزش و پرورش درسال 94 امکان ارائه سرویس مناسب درمانی به ایثارگران شاغل را نداشتند.

به گزارش تابناک گیلان، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درخصوص ضرورت افزایش بودجه ایثارگران در سال 95، گفت: با توجه به اینکه لایحه بودجه سال 95 هنوز از سوی دولت به مجلس ارسال نشده نمی‌توان پیش‌بینی کرد که دولت چه میزان بودجه‌ای را برای قشر ایثارگر جامعه درنظرگرفته است اما انتظار می‌رود که دولت برای سال آینده توجه بیشتر و ویژه تری به ایثارگران داشته باشد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مشکلات عدیده در بحث درمان ایثارگران، افزود: متاسفانه وجود نابسامانی در اینکه چه نهاد و سازمانی مسئول درمان ایثارگران است، تاکنون مشکلات بسیاری را برای ایثارگران به وجود آورده و انتظار می‌رود که در سال آینده دولت با اتخاذ تدابیر ویژه مشکلات بیمه جامعه ایثارگران را مرتفع کند تا این افراد در حوزه درمان که حاکمیت متولی آن است هیچ دغدغه‌ای نداشته باشند.

وی با انتقاد از نبود یک متولی مشخص در حوزه درمان ایثارگران، تاکید کرد:‌ متاسفانه در سال 94 دو وزارتخانه جهادکشاورزی و آموزش وپرورش امکان ارائه سرویس مناسب درمانی به ایثارگران شاغل را نداشتند و این موضوع سبب افزایش مشکلات آنها شد، از طرف دیگر به دلیل عدم تامین داروهای خارجی به دلیل شرایط نامناسب مالی و استفاده از داروهای ایرانی مشکلات آنها را تشدید کرد.

جعفرزاده ایمن‌آبادی با اشاره به عدم انعقاد قرارداد اط سوی بنیاد شهید با برخی بیمارستان‌ها در جهت ارائه سرویس‌دهی مناسب به ایثارگران، تصریح کرد:‌ خوشبختانه بنیاد شهید و امور ایثارگران تلاش های خود در جهت حل مشکلات این افراد را انجام داد، اما متاسفانه رضایتمندی قابل قبولی از بنیاد در این زمینه وجود ندارد، هرچند که متاسفانه سال به سال توجه به حوزه درمانی ایثارگران به حداقل ممکن کاهش پیدا کرده که باید تاکید کرد صرفه جویی در هزینه درمان ایثارگران هیچ معنایی ندارد.

وی با تاکید بر اینکه درمان ایثارگران باید در اولویت برنامه‌های حاکمیت باشد، گفت: باتوجه به اینکه رضایتمندی نسبی در حوزه درمان عموم مردم در این دولت به وجود آمده اما در این میان ایثارگران رها شده‌اند که این موضوع قابل قبول و پذیرفتنی نیست.

سخنگوی فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی، گفت: جامعه ایثارگری در حوزه درمان، معیشت و رفاه دچار مشکل هستند و به رغم افزایش سن و کهنگی زخم ها اما خدمات آنها افزایش پیدا نکرده است، بنابراین باید با ایجاد یک فضای تعاملی میان دولت و مجلس مشکلات آنها را حل کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار