کد خبر: ۱۵۷۳۵۲
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۲ 04 January 2016
"عادل الجبیر" لحظاتی پیش در یک نشست خبری با ادعای اینکه تاریخ ایران پر است از نقض جایگاه هیئت های دیپلماتیک در این کشور، گفت: عربستان روابط دیپلماتیک خود را با ایران قطع می کند.



وی با ادعای اینکه ایران در صدد گسترش نفوذ خود در منطقه است، اظهار داشت: کشورهای عربی طعمه ایران نیستند و واقعیت بر این امر تاکید دارد.

وزیر امور خارجه عربستان افزود که ریاض تصمیم گرفته است که دیپلمات های ایرانی را اخراج کند و به آنها 48 ساعت مهلت می دهد تا خاک کشورمان را ترک کنند.

الجبیر بار دیگر با تکرار اظهارات نخ نما شده خود گفت: ما برای توقف حمایت ایران از تروریسم تلاش خواهیم کرد و به مقابله با تروریسم ادامه خواهیم داد.

وی ادعا کرد که مقام های ایرانی همکاری با عربستان را به منظور تامین امنیت هیئت دیپلماتیک این کشور رد کردند.

عادل الجبیر اضافه کرد: حمله به سفارت ما نقض آشکار قوانین بین‌المللی است و این موضوع به شورای امنیت گزارش شده است.

وزیر امور خارجه رژیم آل سعود اظهار داشت که کشورش با آنچه اقدامات خصمانه ایران در منطقه خواند مقابله می کند.

سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه  کشورمان روز شنبه اعدام آیت‌الله شیخ باقر النمر، روحانی سرشناس سعودی را شدیدا محکوم کرد.

حسین جابرانصاری گفت: در حالی که تروریستهای افراطی و تکفیری، امنیت و آسایش ملتهای منطقه و جهان را سلب و ثبات و موجودیت برخی دولتهای منطقه را تهدید می کنند؛ اعدام شخصیتی مانند شیخ النمر که ابزاری جز سخن گفتن برای پیگیری اهداف سیاسی و دینی خود نداشت تنها عمق بی تدبیری و بی مسئولیتی را نشان می‌دهد.

سخنگوی وزارت خارجه افزود: دولت عربستان در حالی که از جریان های تروریستی و افراط گرایان تکفیری حمایت می کند با منتقدان داخلی خود با زبان اعدام و سرکوب سخن می گوید و روشن است که نتایج این سیاست عقیم و غیر مسئولانه متوجه عاملان آن شده و دولت عربستان تاوان سختی بابت پی گیری این سیاست ها خواهد پرداخت. 

برخی سایت‌های خبری به نقل از العربیه مطرح کردند: در پی قطع روابط دیپلماتیک عربستان با ایران، اعضای هیات دیپلماتیک سعودی پس از خروج از ایران، وارد امارات شدند تا از آنجا عازم عربستان شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار