کد خبر: ۱۵۶۴۸۵
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۷ 03 January 2016
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

تابناک گیلان: عضو فراکسیون رسانه و هنر مجلس با اشاره به اینکه صداوسیما از کوچک ترین رقابتی دوری می کند، بیان کرد: نه تنها رسانه ملی نتیجه تحقیقات خود در زمینه اقبال مخاطبان را منتشر نمی کند، بلکه از این آمار برای برنامه ریزی های خودش هم استفاده نمی کند.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفت و گو با خانه ملت با بیان اینکه رسانه ملی اسیر خود شده است، گفت: از آنجایی که این رسانه رقیبی در حد خود ندارد، همیشه از عملکرد خودش راضی است. نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: سازمان صداوسیما قطعا در بحث مخاطب سنجی، آمار دقیقی دارد که با خوش بینی های همیشگی وی در تضاد است؛ اما هیچ گاه جرأت اعلام آن را ندارد.

وی افزود: نه تنها رسانه ملی آمار تحقیقات خود در زمینه مخاطب سنجی و نیازسنجی را منتشر نمی کند، بلکه از این آمار برای برنامه ریزی های خود نیز استفاده نمی کند؛ به این معنا که تا کنون نتوانسته است نیاز اقوام مختلف در گروه سنی و جنسیت های متفاوت را بشناسد و برای تمام آنها برنامه تهیه کند.

او در ادامه با اشاره به این مطلب که صداوسیما از کوچک ترین رقابتی دوری می کند، بیان کرد: متأسفانه این رسانه ملی تبدیل به یک رسانه سیاسی شده است که حتی در برخی موارد گزارش هایی را پخش می کند که حقایق در آن نادیده گرفته می شود؛ همچنانکه اخیرا گزارشی از یک شرکت که فساد در آن محرز شده است پخش کرد، اما به گونه ای ظریف این فساد را لاپوشانی کرد؛ گویی از این راه منافعی عایدش می شود.

وی ادامه داد: رسانه ملی ضعف شدیدی دارد و این امر به علت اداره غیرمنطقی آن است؛ چنانچه بارها دیده شده، از کارشناسانی در برنامه های مختلف استفاده می شود که بعضا در حوزه های مختلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی اظهار نظر می کنند که اینگونه گستردگی نظرات در یک کارشناس خبر نمی گنجد.

عضو فراکسیون رسانه و هنر مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: با این تفاسیر، مردم با وجودی که اعتمادی به ماهواره ها ندارند برای تأمین سرگرمی های خود نیز که شده به این شبکه ها مراجعه می کنند؛ این اتفاق در میان مدت، جامعه را به سمت نابودی می کشاند، لذا لازم است فضای رقابت پذیری در رسانه ملی ایجاد شود تا شاهد تقویت تولید برنامه ها شویم./بانی فیلم انلاین

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار