مدیریت مصرف آب در اولویت کار وزارت جهاد کشاورزی

وزیر جهاد کشاورزی در پلدشت گفت: مدیریت بهینه مصرف آب یکی از اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی در دولت چهاردهم است .
کد خبر: ۱۱۸۳۵۲۴
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۶ 06 September 2024

به گزارش  تابناک آذربایجان غربی، وزیر جهاد کشاورزی درآیین بهره برداری از ۵هزار و ۳۶ هکتار از شبکه فرعی آبیاری و زهکشی شهر‌های پلدشت، چایپاره و چالدران با بیان این مطلب گفت: در دو دهه گذشته بدترین وضعیت مصرف آب را داشتیم و‌برای جلوگیری از کاهش سفره‌های زیرزمینی نیازمند مدیریت بهتر آب در کشور هستیم .
علیرضا نوری قزلجه افزود: تامین امنیت غذایی مردم و معیشت کشاورزان دو هدف مهمی است که باید همزمان با حفاظت از منابع آبی و خاک و افزایش راندمان تولید محقق شود.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب در دیدار با هیئت دولت چهاردهم به مدیریت بهینه مصرف آب گفت: در دولت وفاق ملی استفاده از روش‌های نوین‌تر آبیاری از جمله آبیاری زیر سطحی را دنبال خواهیم کرد .
وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اهمیت حفظ دریاچه ارومیه یک اکو‌توریسم جهانی خاطرنشان کرد: با مدیریت بهینه مصرف آب در بخش کشاورزی که باید با مشارکت کشاورزان انجام شود روز‌های خوب دریاچه ارومیه را دوباره خواهیم دید.

آقای نوری قزلجه از اهتمام دولت چهاردهم برای اتمام طرح شبکه فرعی آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب کشور هم خبر داد و گفت:این طرح ۲۲۷ هزار هکتاری در ۶ استان آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه و ایلام در حال اجراست و تلاش میکنیم تا پایان سال آینده پایان این طرح را اعلام کنیم .
وی همچنین افزود:در آذربایجان غربی هم با افتتاح امروز پیشرفت اجرای این طرح به ۴۶ هزار هکتار رسید و ۱۵ هکتار باقی مانده را هم تا شهریور سال آینده بخ بهره برداری خواهیم رساند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار