بهره برداری همزمان از 5035 هکتار از اراضی محدوده طرح شبکه فرعی آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب کشور در آذربایجان غربی با حضور وزیر جهاد کشاورزی آغاز شد

وزیر جهاد کشاورزی در دومین سفر استانی خود که به استان آذربایجان غربی سفر کرده است، با حضور در شهرستان پلدشت، 4 پروژه شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب کشور در سطح 5 هزار و 35 هکتار از اراضی محدوده طرح در شمال استان آذربایجان‌غربی را افتتاح کرد.
کد خبر: ۱۱۸۳۵۰۹
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۹ 06 September 2024
به گزارش تابناک آذربایجان غربی ، وزیر جهادکشاورزی در  آیین افتتاح این پروژه ها ، بهره‌برداری از ۵ هزار هکتار پروژه آبیاری و زهکشی استان آذربایجان غربی را گامی مهم در افزایش تولید در واحد سطح و بهره‌وری در تولیدات کشاورزی استان و مصرف بهینه آب در بخش کشاورزی ارزیابی کرد.
 
غلامرضا نوری گفت:حفاظت از منابع پایه تولید در توسعه کشاورزی در اولویت برنامه‌های وزارت جهادکشاورزی قرار دارد.
 
وزیر جهاد کشاورزی گفت: با توجه به اهمیت مصرف بهینه آب در بخش کشاورزی ، از مجموع ۶۲ هزار هکتار از اراضی محدوده طرح شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی غرب و شمالغرب کشور در استان آذربایجان غربی، اجرای حدود ۱۵ هزار هکتار از طرح باقی مانده که امیدواریم تا یکسال آتی مابقی طرح عملیاتی و به بهره برداری برسد.
 
وی تاکید کرد: رعایت الگوی کشت و توسعه کشت محصولات با نیاز آبی کم در جهت کمک به احیای دریاچه ارومیه ، جزو سیاست های دولت چهاردهم در بخش کشاورزی است.
 
خسرو شهبازی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز با ارائه گزارشی از اقدامات انجام گرفته ، اظهار کرد : شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب کشور تحت عنوان کرم آباد 1 در سطح یکهزار و 500 هکتار، قیقاج در سطح یکهزار و 355 هکتار ، نازک 1 و 2 در سطح یکهزار و 700 هکتارو بابا احمد در سطح 480 هکتار از اراضی کشاورزی محدوده طرح در شهرستان های پلدشت ، چایپاره و چالدران استان آذربایجان غربی از سال 1395 عملیات اجرایی آنها آغاز شده بود که امروز با حضور وزیر جهاد کشاورزی بهره برداری از این پروژه ها به صورت رسمی آغاز می شود.
 
شهبازی افزود: بهره برداران 27 روستای تحت پوشش شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب کشوردر قالب 4 تعاونی تولید از مزایای اجرای این طرح در شهرستانهای مذکور بهره مند می شوند.
 
وی ادامه داد: برای اجرای این طرح ها اعتباری بالغ بر یکهزار و 175 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی سرمایه گذاری و هزینه شده است.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تاکید کرد: با بهره برداری از این طرح ها برای 22 هزار و 835 نفر به صورت مستقیم و 9 هزار و 180 نفربه صورت غیر مستقیم اشتغال زایی شده است و 4 هزار و 605 خانوار از مزایای اجرای این طرح ها بهره مند می شوند.
 
لازم به ذکر است که در این سفر وزیر جهاد کشاورزی دولت چهاردهم را اکبر فتحی سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت جهادکشاورزی و دبیر ستاد هماهنگی امنیت غذایی، صفدر نیازی شهرکی معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی ، بهرنگ نجاتی مشاور وزیر و سرپرست دفتر وزارتی و مجید موسوی مورد غفاری مشاور وزیر و مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌ها و استاندار آذربایجان غربی همراهی می کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار