آذربایجان غربی مقصد ششمین رویداد عصر امید دانشگاه آزاد اسلامی

مدیرکل سرا‌های نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی از برگزاری ششمین رویداد عصر امید این دانشگاه در حوزه کشاورزی با عنوان غذا و فراسودمند‌ها خبر داد.
کد خبر: ۱۱۸۲۸۵۰
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۱ 31 August 2024

 به گزارش تابناک آذربایجان غربی، قباد بهزادی‌پور، از برگزاری ششمین رویداد عصر امید در حوزه کشاورزی با عنوان غذا و فراسودمند‌ها خبر داد و اظهار کرد: این رویداد آبان امسال به همت دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی برگزار خواهد شد.
وی عنوان کرد: با توجه به اینکه اقلیم منطقه آذربایجان غربی در حوزه باغی و کشاورزی است، سرای نوآوری امنیت غذایی در راستای حل نیاز‌های فناورانه این استان در دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی راه‌اندازی شد.
مدیرکل سرا‌های نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در چند ماه گذشته ۱۱ واحد فناور در این سرا مستقر شده‌اند، افزود: این واحد‌ها عموماً در حوزه‌های بذر، کود، سم، محصولات ارگانیک، صنایع تبدیلی، تجهیزات و ماشین‌آلات کشاورزی، خوراک و دام و غذای سالم که حوزه‌های تخصصی سرای امنیت غذایی را تشکیل می‌دهند، فعالیت می‌کنند. اکثر شرکت‌های فعالِ داخل در این سرا، متصل به حوزه کشاورزی هستند، همین فعالیت تخصصی شرکت‌ها، باعث هم‌افزایی شبکه‌ای بین واحد‌های فناور شده است.

 نخستین رویداد عصر امید دانشگاه آزاد اسلامی با ۳ هزار ایده، استارت‌آپ و شرکت دانش‌بنیان و زیرساخت‌های آزمایشگاهی در تهران برگزار شد و پس از این رویداد برنامه‌ریزی برای برگزاری رویداد‌های تخصصی بر اساس صنعت و اقلیم هر استان صورت گرفت.

بهزادی‌پور بیان کرد: پس از راه‌اندازی سرای نوآوری امنیت غذایی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه، درخواستی از این واحد دانشگاهی مبنی بر برگزاری رویداد عصر ملی امید در حوزه کشاورزی مطرح شد که امروز پس از تصویب برگزاری ششمین رویداد عصر امید در حوزه کشاورزی با عنوان غذا و فراسودمند‌ها در آبان ماه سال جاری، کمیته‌های تخصصی برگزاری این رویداد تشکیل و وظایف هرکدام نیز تشریح شد.

وی با تأکید بر اینکه از کل کشور شرکت‌هایی برای حضور در این رویداد دعوت می‌شوند، حل نیاز‌های فناورانه استان، شناسایی ظرفیت استان و معرفی ظرفیت‌ها به واحد‌های فناور شرکت‌کننده در این رویداد، فراهم آوردن زمینه تجاری‌سازی محصولات تولیدی واحد‌های فناور و امکان سرمایه‌گذاری روی این واحد‌های فناور توسط دانشگاه آزاد اسلامی را از اهداف اصلی برگزاری این رویداد عنوان کرد.
مدیرکل سرا‌های نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه نخستین رویداد عصر امید دانشگاه آزاد اسلامی با ۳ هزار ایده، استارت‌آپ و شرکت دانش‌بنیان و زیرساخت‌های آزمایشگاهی در تهران برگزار شد، اضافه کرد: پس از این رویداد که استقبال خوبی نیز از برگزاری آن شد و روزانه حدود ۲۰ هزار نفر نیز بازدیدکننده داشت، برنامه‌ریزی برای برگزاری رویداد‌های تخصصی بر اساس صنعت و اقلیم هر استان صورت گرفت که عصر امید نفت و گاز پتروشیمی در عسلویه، معدن و قطعه‌سازی در سیرجان، هوش مصنوعی در البرز، عصر امید ساختمان و اربعین، پنج رویداد برگزار شده هستند.
بهزادی‌پور با تأکید بر اینکه همه رویداد‌های عصر امید منتج به قرارداد با صنعت شدند، گفت: این مهم نشان می‌دهد برگزاری این رویداد‌ها در راستای رفع نیاز‌های صنعت مؤثر بوده و زمانی که صنعت مشاهده می‌کند یک شرکت دانش‌بنیان مسئله آن را حل می‌کند، امکان عقد قرارداد با صنعت تسهیل می‌شود.
وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی اکنون به‌عنوان دانشگاه کارآفرین مطرح است، مطرح کرد: این دانشگاه در کنار آموزش، عرصه را با فعالیت‌هایی نظیر راه‌اندازی مراکز رشد و سرا‌های نوآوری برای دانشجویان فراهم می‌کند و دانشجو با فعالیت در این مراکز امکان راه‌اندازی کسب‌وکار پس از فارغ‌التحصیلی را پیدا می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار