افتتاح ۴ طرح آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب کشور

بهره برداری همزمان ازبیش از پنج هزار هکتار از اراضی تحت پوشش طرح شبکه فرعی آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب کشور در آذربایجان غربی با حضور وزیر جهاد کشاورزی آغاز شد.
کد خبر: ۱۱۸۳۵۲۳
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۳ 06 September 2024

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، بهره برداری همزمان از ۵۰۳۵ هکتار از اراضی محدوده طرح شبکه فرعی آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب کشور در آذربایجان غربی با حضور وزیر جهاد کشاورزی و استاندار آذربایجان‌غربی آغاز شد.

۴ پروژه شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب کشور تحت عنوان کرم آباد ۱ در سطح یکهزار و ۵۰۰ هکتار، قیقاج در سطح یکهزار و ۳۵۵ هکتار، نازک ۱ و ۲ در سطح یکهزار و ۷۰۰ هکتارو بابا احمد در سطح ۴۸۰ هکتار از اراضی کشاورزی در شهرستان‌های پلدشت، چایپاره و چالدران استان آذربایجان غربی از سال ۱۳۹۵ عملیات اجرایی آنها آغاز شده بود که با حضور وزیر جهاد کشاورزی و استاندار آذربایجان‌غربی بهره برداری از این پروژه‌ها به صورت رسمی آغاز شد.

بهره برداران ۲۷ روستای تحت پوشش شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب کشوردر قالب ۴ تعاونی تولید از مزایای اجرای این طرح در شهرستان‌های مذکور بهره‌مند شدند.

برای اجرای این طرح‌ها اعتباری بالغ بر یکهزار و ۱۷۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی سرمایه گذاری و هزینه شده است.

با بهره برداری از این طرح‌ها برای ۲۲ هزار و ۸۳۵ نفر به صورت مستقیم و ۹ هزار و ۱۸۰ نفربه صورت غیر مستقیم اشتغال زایی شده است و ۴ هزار و ۶۰۵ خانوار از مزایای اجرای این طرح‌ها بهره‌مند شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار