امام جمعه ارومیه:

دولت باید از کارشناسان متعهد، کاربلد و‌ مومن در پست‌های مختلف استفاده کند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: دولت باید از کارشناسان متعهد، کاربلد و‌ مومن در پست‌ های مختلف استفاده کند.
کد خبر: ۱۱۸۲۶۸۲
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۷ 30 August 2024
به گزارش  تابناک آذربایجان غربی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اهمیت استفاده دولت از کارشناسان در امور مختلف گفت: آقای رئیس جمهور تأکیدشان بر استفاده از کارشناسان است و رهبری نیز از این امر استقبال کردند چرا که در این صورت تصمیمات دولت بر اساس عقل و خرد خواهد بود.
 
حجت الاسلام والمسلمین قریشی افزود: بر اساس فرمایشات رهبری در تصمیمات دولت از نظرات کارشناسانی باید استفاده شود که صادق، عالم، متعهد و دانا به ظرفیت‌های کشور باشند. وی تاکید کرد: رهبری بر توسعه سفر‌های استانی دولت و حضور در میان مردم نیز تاکید کردند چرا که در این صورت مسائل و مشکلات مردم از نزدیک مورد بررسی قرار می‌گیرد.
 
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به این که هر تصمیمی که گرفته می‌شود باید پیوست عدالت نیز در آن رعایت شود خاطرنشان کرد: باید معیار‌های عدالت ورزی در کار‌ها مورد توجه قرار گیرد و بر این نکته تاکید شود که این طرح یا قانون موجب کاهش فاصله طبقاتی می‌شود یا نه. حجت الاسلام والمسلمین قریشی همچنین با اشاره به اهمیت زیارت اربعین سید و سالار شهیدان گفت: ائمه اطهار علیهم السلام بر زائران اربعین حسینی دعا می‌کنند و این مهم اهمیت زیارت سید و سالار شهیدان را نشان می‌دهد. وی با عنوان این که جبهه حسینی و جبهه یزیدی همچنان با شکل‌های مختلف و در زمان‌های گوناگون همواره در مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند افزود: در این جبهه مبارزه هم گاهی فرق میکند و مومنان در جبهه حق و کافران در جبهه کفر ایستاده اند که امروز نیز ما شاهد صف آرایی ظالمان در برابر مظلومان هستیم و نمونه بارز آن غزه است.
 
امام جمعه ارومیه گفت: در پیشگاه الهی از همه محبوبتر مسئولی است که عدالت را رعایت کند و مسئول ستمگر نیز مبغوض‌ترین شخص در پیشگاه الهی است. حجت الاسلام والمسلمین قریشی تصریح کرد: بر اساس فرمایش رهبری باید مسئولان معنویت خود را تقویت کنند و با شب زنده داری و مانوس بودن با قرآن کریم و اهمیت دادن به نماز اول وقت خود را به خداوند نزدیک‌تر کرده تا در فعالیت‌ها و عرصه مدیریتی خود نیز موفق و پیروز شوند. وی با اشاره به دهه آخر صفر و سالروز وفات پیامبر گرامی اسلام به بیان ویژگی‌های شخصیتی این شخصیت عظیم الشان پرداخت و گفت: پیامبر گرامی اسلام به دنیا بی رغبت بود و مسلمانان نیز نباید شیفته قدرت و ظواهر دنیوی باشند و آنچه را بخواهند که خداوند می‌خواهد.
 
امام جمعه ارومیه با اظهار اینکه پیامبر گرامی اسلام یک فرد بسیار ساده زیستی بودند افزود: نباید در زندگی خود تشریفات داشته باشیم و باید زندگی ساده زیستانه و غیر تشریفاتی پیامبر اسلام را سرلوحه و الگوی زندگی خود قرار دهیم. حجت الاسلام والمسلمین قریشی ادامه داد: پیامبر گرامی اسلام به زینت‌های دنیوی توجه نداشتند و شب‌ها به عبادت الهی می‌پرداختند و مومنان نیز باید بر شب زنده داری و سحر خیزی تاکید داشته باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار