راه‌اندازی سامانه مشاوره حقوقی تلفنی ۱۲۹ در آذربایجان‌غربی

رئیس مرکز وکلای آذربایجان‌غربی از راه‌اندازی سامانه مشاوره حقوقی تلفنی ۱۲۹ در این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۸۲۸۴۹
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۱ 31 August 2024

 به گزارش تابناک آذربایجان غربی، سبحان نجفقلیان اظهار کرد: با همکاری مرکز وکلای قوه قضائیه  مشاوره حقوقی آذربایجان غربی و دادگستری کل استان، سامانه مشاوره حقوقی رایگان تلفنی ۱۲۹ راه‌اندازی و امروز، شنبه دهم شهریور با حضور رئیس کل دادگستری استان و رئیس اداره معاضدت و وکالت تسخیری قوه قضائیه افتتاح شد.

وی افزود: مرکز تلفنی سراسری سامانه ۱۲۹ برای ارائه مشاوره حقوقی تلفنی در نظر گرفته شده است و هم‌وطنان می‌توانند سوالات و مشکلات حقوقی خود را از طریق این سامانه سراسری از وکلا بپرسند و به صورت رایگان از مشاوره‌های آنان بهره‌مند شوند.

رئیس مرکز وکلای آذربایجان‌غربی گفت: این سامانه از روز شنبه تا پنجشنبه به جز ایام تعطیل از ساعت ۸:۰۰ تا ۱۳:۰۰ پاسخگوی سوالات حقوقی هم‌استانی‌ها و هم‌وطنان خواهد بود و هر روز یک نفر از همکاران وکیل مرکز وکلای استان پاسخگوی سوالات خواهد بود.

نجفقلیان تصریح کرد: ضروری است از رئیس کل دادگستری استان به دلیل حمایت‌های بی‌دریغشان تقدیر و تشکر داشته باشیم که بی‌شک بدون حمایت‌هایشان این خدمت برای ارائه به مردم میسر نمی‌شد.

وی ادامه داد: این سامانه مخابراتی به شبکه قوه قضائیه متصل بوده و تحت نظارت اداره معاضدت قضائی کشور است و خارج از ساعات مذکور و ایام تعطیل، این تلفن به صورت گویا اطلاعات عمومی و پرکاربرد حقوقی مانند تعاریف واژگان و عناوین حقوقی، ارث، وصیت، نکاح و ... را در اختیار تماس گیرندگان خواهد گذاشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار