پیاده‌روی اربعین قدردانی از خداست

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: پیاده‌روی اربعین قدردانی از خداست.
کد خبر: ۱۱۸۱۱۵۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۷ 19 August 2024

به گزارش  خبرنگار تابناک آذربایجان غربی، حجت الاسلام امامی گفت: بزرگداشت اربعین به گونه‌ای قدردانی از خدای متعال است که چگونه بعد از صد‌ها سال، عمل صالحِ خالصِ سیدالشهدا علیه السلام را حفظ و نشر می‌دهد و ما هم باید شکرگزار این نعمت لایزال الهی باشیم.

وی با اشاره به فضیلت‌های پیاده روی اربعین و نقش آن در تربیت دینی جامعه، اظهار داشت: اربعین الگوسازی صفات الهی سیدالشهداء علیه السلام مثل تکریم مؤمن، ایثار و معامله با خدا و ... در جامعه اسلامی است و از این رو پیاده روی اربعین حرکت به سمت امام است که نماد و نمود و حقیقت دین است.

حجت الاسلام امامی ادامه داد: اربعین، مبارزه ابدی با ظلم و ظالم است چرا که در زیارت اربعین غیر از لعن ظالم و کمک کنندگان به ظلم، افرادی را که ظلمِ ظالمان را شنیده و خشنود شده اند هم مورد لعن و نفرین قرار گرفته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: اربعین شناخت اوصاف دشمنان اسلام است که در دو کلمه «جهالت» و «ضلالت» جمع شده، یعنی هر کجا جهالت و ضلالت باشد دشمن حسین علیه السلام است و مهم‌ترین مبارزه حضرت هم رهایی امت از جهالت و ضلالت بود که در زیارت اربعین بدان اشاره شده است.

وی خاطرنشان کرد: بزرگداشت اربعین به گونه‌ای هم قدردانی از خدای متعال است که چگونه بعد از صد‌ها سال، عمل صالحِ خالصِ سیدالشهدا علیه السلام را حفظ و نشر می‌دهد و ما هم باید شکرگزار این نعمت لایزال الهی باشیم.

حجت الاسلام امامی در پایان گفت: اربعین معجزه‌ی آخرالزمانی خداست برای اینکه نوری باشد در تاریکی آخرالزمان برای مومنین و آن‌ها راه را گم نکنند و گویا هر کجا دین خدا به نصرت نیاز داشت، حسین بن علی با آن کشتی اوسع و اسرع خود انسان‌ها را از دست شیطان نجات داده است و به همین دلیل است که زیارت اربعین از نشانه‌های مؤمن به حساب می‌آید.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار