جذب سرمایه‌گذار برای توسعه گردشگری غار سهولان در اولویت قرار بگیرد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان غربی گفت: با همکاری دستگاه‌های متولی جذب سرمایه‌گذار برای توسعه گردشگری غار سهولان در اولویت قرار بگیرد.
کد خبر: ۱۱۸۱۳۲۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۷ 20 August 2024

به گزارش خبرنگار تابناک آذربایجان غربی،جلسه بررسی زیرساخت‌های گردشگری غار سهولان مهاباد با حضور حسین سپهری، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و مرتضی صفری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی و جمعی از کارشناسان مربوطه برگزار شد.

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی در این جلسه با بیان اینکه غار سهولان مهاباد یکی از جاذبه‌هاب جذاب طبیعی استان به‌شمار می‌رود، گفت: غار سهولان در فهرست میراث طبیعی و ملی ایران ثبت شده است و دومین غار آبی بزرگ ایران محسوب می‌شود که همواره در لیست مکان‌های پربازدید آذربایجان غربی قرار دارد.

مرتضی صفری افزود: در سال‌های گذشته اقدامات خوبی برای تقویت زیرساخت‌های گردشگری در این غار از جمله بازسازی سرویس‌های بهداشتی، ایجاد آلاچیق و احداث کمپینگ توسط اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان انجام شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان غربی هم در این جلسه بیان کرد: غار سهولان مهاباد یکی از جاذبه‌های گردشگری جذاب و دارای پتاسیل برای جذب گردشگر است که باید برای معرفی هر چه بیشتر آن تبلیغات ویژه‌ای انجام داد.

حسین سپهری تصریح کرد: تقویت زیرساخت‌های گردشگری در اطراف این غار نیز یک امر ضروری بوده چرا که با توجه به تعداد بالای بازدیدکنندگان، امکانات موجود پاسخگو نیست.

در پایان جلسه مقرر شد برای ساماندهی هر چه بیشتر غار سهولان جلسه‌ای با حضور فرماندار مهاباد، مدیرکل حفاظت محیط زیست و مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی برگزار و راهکار‌های توسعه گردشگری غار سهولان مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار