امام جمعه کرمانشاه:

تصوری مبنی بر پیشرفت با اعتماد بر دشمن غلط است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: دولتمردان و مسئولین نباید به دشمنان اعتماد کنند و با آنها غافل‌مدارانه برخورد کنند که در این صورت تحقق دولت اسلامی غیر ممکن است.
کد خبر: ۱۱۸۳۵۱۹
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۰ 06 September 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله غفوری ظهر امروز جمعه (شانزدهم شهریور ماه) در مسجد جامع کرمانشاه، اظهار کرد: اساس تعلیم و تربیت اسلام در خانواده شکل می‌گیرد و اگر خانواده بر اساس چهارچوب اصول الهی و اسلامی تشکیل شود تعلیم و تربیت انسان در مسیر درستی قرار گرفته است.
 
وی افزود: در خانواده ایرانی وقتی تربیت فرزندان بر اساس چهارچوب و اصول الهی باشد، فرزندان متدین و معتقد به حدود الهی تربیت می‌شوند.
 
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: در جامعه ایرانی و اسلامی افراد باید نسبت به احکام شرعی و حدود الهی اطلاع داشته باشند و در سبک زندگی جامعه خود به آن عمل کنند. 
 
وی ادامه داد: به احکام شرعی و حدود الهی نباید بی‌توجهی شود، این بی‌توجهی تبدیل به عرف ناخواسته می‌شود و جامعه اسلامی تحقق نمی شود، وظیفه ماست که حدود الهی را بیان کرده و مردم را آگاه کنیم.
 
غفوری عنوان کرد: بحث محرم و نامحرم در روابط خانوادگی و رفت و آمدها باید رعایت شود و حدود الهی در صله رحم مورد توجه قرار گیرد.
 
وی اضافه کرد: احکام اولیه و حدود الهی و شرعی در بحث محرم و نامحرم مفصل در قرآن بیان شده و جای شک و تردید نیست، و این نا‌آگاهی ناشی از کم کاری ما طلبه ها است و وظیفه دارید که در مسجد و منبر این مسائل را تبیین کنید.
 
غفوری تشریح کرد: منبر در مجالس فاتحه تعطیل شده که این امر اشتباه است، فضلا باید به منبر بروند موعظه کنند و مسائل شرعی را بیان کنند که مردم با احکام شرعی آشنا شوند.
 
وی اضافه کرد: ما باید به سنت‌ها عمل کرده، به مسیر درست برگردیم و حدود  شرعی را رعایت کنیم، اگر این مسائل و سیره حسنه همچنان تعطیل بماند عقوبت دارد و باعث عذاب میت می‌شود.
 
غفوری ادامه داد: در بحث محرم و نامحرم نامحرم، بیگانه نامحرم با داماد خانواده و خواهر همسر هیچ فرقی ندارد و انسان با نامحرمی که با فردی از خانواده وصلت کرده است هیچ گونه محرمیتی ندارد و باید حدود شرعی رعایت شود. 
 
وی بیان کرد: صله رحم را رعایت کنید و در این ارتباطات خانوادگی با حدود الهی آشنا باشید، به آن توجه داشته باشید و از آن عبور نکنید.
 
غفوری اضافه کرد: کسانی که به حدود الهی تعدی و تجاوز می‌کنند به خود، به جامعه و به دین خدا ظلم می‌کنند و معصیت الهی را مرتکب می‌شوند که خداوند آن‌ها را پیش چشم دیگران هیچ می‌کند و وارد آتشی می‌کند که نجات نمی‌یابند.
 
وی ادامه داد: کسانی که حدود الهی و حلال و حرام خداوند را رعایت کنند، پاداش آن را در بهشت دریافت می‌کنند که این رستگاری بزرگ است. 
 
غفوری عنوان کرد: خداوند به انسان وعده داده که هرکس حدود الهی را رعایت کرده و تقوا پیشه کند در تمام مشکلات زندگی یک راه خروج برای او قرار می‌دهدکه به بن‌بست نرسد و رزق و روزی او هم از جایی می‌رسد که اصلاً گمان نمی‌کند.
 
وی در ادامه افزود: مردم مظلوم غزه به خدا  توکل کرده اند، آمریکا بیش از ۵۰۰ هواپیما و بمب‌های چند تنی برای اسرائیل ارسال کرده اما مردم فلسطین با دست خالی ایستاده‌اند به اتکای خداوند متعال که می‌بینیم که خداوند این مردم مظلوم را پیروز کرده و دشمنانشان را ذلیل می‌سازد.
 
غفوری بیان کرد: خداوند امر انسانی را که به او توکل کند به خود یا بنده‌ای واگذار نمی‌کند و امر او را حتماً به مقصد و نتیجه مطلوب می‌رساند.
 
وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۱۷ شهریور ماه، شهدای جمعه سیاه سال ۵۷، شهید احمد شاه مسعود، شهید شیخ محمد خیابانی و گرامیداشت یاد و خاطره نویسنده غرب ستیز جلال آل احمد و آیت الله سید محمود طالقانی، بیان کرد: هشتم ماه ربیع الاول و پایان هفته آینده سالروز شهادت امام حسن عسکری سلام الله است و انتظار است که شب و نیز روز شهادت حضرت مجالس عزا برپا شود.
 
غفوری ادامه داد: نیروهایی که به مواضع انقلاب اسلامی معتقد هستند اظهار نگرانی می‌کنند از بابت به کارگیری افرادی در جامعه که سوابق امنیتی دارند و به ظاهر نشان می‌دهند که از گذشته خود پشیمانند و می‌خواهند در عرصه جدید به مردم خدمت کنند که به کارگیری این افراد در سطح جامعه باعث تحقق دولت اسلامی در جامعه نمی‌شود.
 
وی تاکید کرد: اکنون در مرحله تحقق دولت اسلامی هستیم که باید در دولت، دولتمردانی به کار گرفته شوند که به مراتب ایمان و بینش اسلامی یقین داشته باشند که در بین مردم نیز امید به تحقق اسلامی باشد.
 
غفوری ادامه داد: اگر سستی بینش و ایمان اسلامی در بین دولتمردان وجود داشته باشد محال است که دولت اسلامی موفق شود.
 
وی تشریح کرد: عدم باور به ظرفیت‌های درونی کشور و نظام و جوانان و نخبگان کشور، مانعی برای تحقق دولت اسلامی است و و اگر دولتمردان بی‌ ظرفیت‌های درونی کشور و نظام باور نداشته باشند، دولت اسلامی موفق نمی‌شود.
 
غفوری در ادامه افزود: غفلت از دشمن و اعتماد به دشمن و غافل‌مدارانه برخورد کردن با آنها از دیگر موانعی برای رسیدن به تحقق دولت اسلامی است. 
 
وی اضافه کرد: از جمله موانعی که باعث جلوگیری از تحقق دولت اسلامی می‌شود دنیا زدگی و اشرافی‌گری در بین دولتمردان است و مسئولی که اشرافی‌گری کند مایه ننگ جمهوری اسلامی است و کسی با چنین ادعایی و اگر دولتمردان با چنین سطحی از تجمل گرایی و اشرافی‌گری رفتار کنند هیچگاه در تحقق دولت اسلامی موفق نخواهند بود.
 
وی ادامه داد: اگر مردم و محرومان ببینند که دولتمردان و مسئولین ما در چنین سطحی از تجملگرایی هستند از نظام قطع امید می‌کنند.
 
غفوری بیان کرد: مگر مبانی امام و رهبر معظم انقلاب اسلامی تغییر کرده که افراد در چنین سطحی از تجمل گرایی در نظام جمهوری اسلامی بخواهند مسئولیت داشته باشند و با کم کاری و کم انگیزگی و سستی در انجام امور مانعی برای تحقق دولت اسلامی شوند و خدمت گزار مردم نباشند.
 
وی اضافه کرد: شهید آیت الله رئیسی الگو و تراز مدیریت در جمهوری اسلامی بود که شب و روز را نمی‌شناخت، ساده زیست بود، با حداقل‌ها زندگی می‌کرد و شب و روز مشغول خدمت به مردم بود.
 
غفوری عنوان کرد: اگر مبارزه با فساد در همه سطوح سرلوحه برنامه دولت جدید نباشد، دولت اسلامی محقق نمی‌شود.
 
وی ادامه داد: اگر دولت بخواهد به نهج البلاغه و به منشور رهبر معظم انقلاب اسلامی عمل شود باید مردم مبارزه با فساد و اختلاس و رانت را ببینند تا باور کنند که نظام برای تحقق دولت اسلامی تلاش می‌کند. 
 
غفوری تشریح کرد: مسعود پزشکیان، رئیس جمهور متدین و معتقد به حدود الهی که در طول زندگی و طول عمر خود حدود الهی را رعایت کرده‌ای، بدان که تحقق دولت اسلامی در گرو جهاد و غلبه بر موانع تحقق دولت اسلامی است و دولت باید به حق و درستی بنای کار خود را سند چشم انداز جمهوری اسلامی قرار دهد.
 
وی ادامه داد: خطاب به مسئولان و مدیران استان که اکنون در مرحله‌ای هستند که در مدیریت‌ها بنشینند و خدمت کنند، انتظار بنده این است که سند برنامه هفتم را مطالعه کنند و آن‌ را حفظ باشند.
 
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در پایان خاطرنشان کرد: امید است شاهد باشیم مسئولین برش استانی برنامه هفتم را آماده کرده و به مردم ارائه دهند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار