مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمانشاه خبر داد؛

فعالیت بالغ بر ۱۲۷ مبلغ و مبلغه در ایام اربعین در مواکب کرمانشاه

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه از فعالیت بیش از ۱۲۷ مبلغ و مبلغه در مواکب استان کرمانشاه در ایام اربعین خبر داد. 
کد خبر: ۱۱۸۳۲۰۹
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۳ 03 September 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، حجت الاسلام محمد میرزایی در نشست خبری امروز سه‌شنبه (۱۳ شهریور ماه) در جمع خبرنگاران، در خصوص رویکردهای اصلی سازمان تبلیغات استان کرمانشاه، اظهار کرد: بنیاد سپهر بنیاد اصلی سازمان است و هدف اصلی آن جنگ روایت‌ها و مقابله با بیانات کاذب است. 
 
وی افزود: مفهوم دوم جبهه سازی رسانه‌ای در استان کرمانشاه بوده و هدف این است که بانوان الگوی سوم بانوی موفق و اسلامی در جامعه شناخته شوند.
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: قرارگاه نوجوانی در ۲ بخش دختران با عنوان حاج قاسم و در بخش پسران با عنوان نوآوین است.
 
میرزایی بیان کرد: مدارس صدرا نیز به عنوان پایلوت در نظر گرفته شده، زیرا دسترسی در این بستر راحت‌تر است. 
 
وی در خصوص مساجد و هیأت‌ها گفت: قرارگاه ملی مساجد در سال‌های گذشته فعالیت خود را داشته و قرارگاه‌های استانی نیز زیرنظر همین قرارگاه فعال است.
 
وی عنوان کرد: ارتقاء کنشگران و حلقه‌های میانی از اهداف تشکیل شورای سیاست‌گذاری است. 
 
مدیرکل تبلیغات استان کرمانشاه گفت: امسال شورای هیئت مذهبی بانوان تشکیل شد، زیرا آقایان و بانوان نسبت به مشکلات موجود در هر یک از طرفین آگاه نبودند و امسال ریاست این شورا در بخش بانوان با دکتر خاکی است. 
 
میرزایی یادآور شد: کانون جهاد تبیین توسط رهبر هیأت معرفی شد و فرمودند هیأت سکودار نداریم، هیئتی که در اسلام ناب و انقلاب اسلامی تعریف می‌شود اینگونه است، به همین دلیل نیاز است در آینده‌ای نزدیک هیئت سازوکار ویژه‌ای داشته باشد، باید به کانون جهاد تبیین در هیأت شدن تمرکز ویژه داشته باشیم.
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه در خصوص موضوع روحانیون مستقر اضافه کرد: مبلغانی در مساجد شهر و روستا مشغول تبلیغ بودند، قرار شد این افراد به حوزه علمیه انتقال یابند، امید است به زودی بتوانیم این طرح را در حد توان در سطح استان ادامه دهیم.
 
میرزایی در خصوص مباحث قرآنی سازمان افزود: شورای توسعه قرآن نیز اکنون توسط سازمان تبلیغات اداره می‌شود که یکی از مهمترین ارکان آن دارالقرآن است که مهم‌ترین و قانونی‌ترین نهاد کنونی در این زمینه دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی محسوب می‌شود. 
 
وی اذعان کرد: در این راستا از سال گذشته طرح زندگی با آیه‌ها از ماه رمضان کلید خورد و بالغ بر ۲۵۰ آیه در این طرح در سطح شهر تبیین شد. 
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه در خصوص اقدامات اربعین گفت: پنجاه میلیارد ریال به کمیته فرهنگی تخصیص داده شده است، این هزینه برای خرید تجهیزات استانداری بوده و ارتباطی با سازمان تبلیغات استان نداشته است.
 
میرزایی تشریح کرد: ۱۲۷ مبلغ و مبلغه در مواکب استان کرمانشاه به خصوص شهرستان قصر شیرین و مرز خسروی مستقر شدند، باید پالایش و سطح‌بندی صورت گیرد که هیأت‌های فعال مشخص شوند.
 
وی ادامه داد: ۱۸۰۰ هیأت در استان ثبت شده است که ۲۳۰ هیأت روستایی، ۸۰ هیأت بانوان، ۸۰۰ هیأت در شهر کرمانشاه، ۹۰ هیأت سطح یک به صورت منظم و ۱۸۰ هیأت سطح ۲ که فقط در مراسم خاص فعالیت دارند و مابقی فقط در ماه محرم، نماز مغرب و عشا اکنون در یکصد مسجد برقرار است.
 
میرزایی افزود: در بحث نماز ظهر و عصر ائمه جماعت موظف به برپایی نماز در ادارات هستند، به همین دلیل در اندکی از مساجد نماز ظهر را برپا می‌کنند.
 
وی اضافه کرد: بالغ بر هزار و ۵۰۰ مسجد در استان کرمانشاه داریم که ۵۰۰ مسجد برای اهل تسنن و هزار مسجد برای شیعیان فعال است، همچنین ۱۲۰ مسجد هم در شهر کرمانشاه فعال محسوب می‌شوند.
 
میرزایی در پایان خاطرنشان کرد: مسجد شیخ محمدتقی اصفهانی و مسجد ودود به دلیل قدمت تاریخی بنا و ناامنی تعطیل است، برخی مساجد مانند مسجد غدیر نیز در حال بازسازی هستند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار