بهره‌مندی از ظرفیت تعاونی‌ها در کشاورزی آذربایجان‌ غربی مورد توجه قرار گیرد

استاندار آذربایجان‌ غربی با اشاره به اینکه حضور هلدینگ‌های بزرگ کشاورزی و سرمایه گذاری در توسعه کشاورزی استان نقش بسزایی دارد، گفت: ۳ هزار هکتار از اراضی استان توسط هلدینگ‌های کشاورزی در قالب مزارع پسته و گردو کشت شده که موجب کاهش مصرف آب و ارزش افزوده شده است لذا باید از ظرفیت تعاونی‌ها و هلدینگ‌ها بهره‌مند شویم.
کد خبر: ۱۱۸۳۵۱۶
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۸ 06 September 2024
به گزارش تابناک آذربایجان غربی ، محمد صادق معتمدیان  در مراسم افتتاح طرح شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب استان که با حضور وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد، افزود:  طبق برنامه ریزی های انجام گرفته در بیش از 61 هزار هکتار از اراضی کشاورزی در شمال و جنوب استان طرح شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی اجرا می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه سه حوضه‌ آبریز در استان داریم، اظهار کرد: در حوضه ارس با وجود بارندگی که وجود دارد نیازمند یک بازنگری در تخصیص آب هستیم.
 
معتمدیان یادآور شد: کاهش مصرف آب از برکات استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری است، لذا اولویت ما تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در این حوزه است.
 
استاندار آذربایجان‌ غربی ادامه داد: این استان در استحصال محصولات کشاورزی پیشران است اما در حوزه درآمد در این بخش عقب هستیم که باید این بخش مورد توجه قرار گیرد تا مردم به ارزش افزوده بیشتری دست یابند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار